Onko digitaalisen kuumemittarin antama lukema oikea ? Yritän selvittää kuumeeni ennen Egyptiin menoa, etteivät pistä sairaalaan.

Mittaavat kuulemma jokaisen matkustajan lentokentällä, ja jos on kuumetta, passittavat sairaalaan pariksi päiväksi ja antavat Tamiflu-lääkityksen.

Lisätty: 19.10.2009 - 20:08

Saamani tiedon mukaan niillä on siellä jonkinlainen lämpökamera, jolla mittavat jokaisen matkustajan lämmön. siis ei mitään perinteistä kuumemittaria kainaloon, vaan joku muu systeemi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.10.2009 - 10:24

Lukemat vaihtelee, elohopea on tarkin.

Olen vertaillut digin ja elohopean välillä, yleensä digi näyttää selvästi alhaisempia lukemia.

Joskus matkalla , tais olla Tenerifall, oli mittarin tarvista ja sellaine ostettiin.
Näytti että jotain 37 vaikka otsa oli kuuuma , mittari oli varnaankin työnanjien tukema:-)
Välillä se näytti 35,7 tai jotain en voi muistaa , mutta kuitenkin. Joko mittari näytti omiaan tai oli alilämpöä, lääkäriäkin tarvittiin ja hän ei oikein uskonut mittarin silloiseen lukemaan. siis ei uskonut alilämpöön.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.10.2009 - 10:02

Minä en niihin luota, minä mittaan vanhanaikaisella mittarilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 10:06

Meillä on korvakuumemittari käytössä ja se näyttää aina hiukan korkeampaa lukemaa kuin perinteinen elohopeamittari.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 10:50

minulla on nyt digimittari sahannut 37- 35 välillä iltasella , kyllä on ollutkin ihan kuumeinen olo , kun on alilämpöä , jotta uskon tuohon digimittariin omien tuntemuksieni mukaan....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 11:09

Elohopeamittari on luotettavin. Digimittarilla otan yleensä 3 mittausta. Millä mittarilla kentällä mitataan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.10.2009 - 13:07

Digit ei oikein pidä paikkaansa. Aina mitatessani näyttää alle 36. Elohopea näyttää 36.6.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2009 - 13:26

Digitaalit ei ole oikein luotettavaia. Heittää suunnilleen asteen pari... Olen kuullut niin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.10.2009 - 14:16

Puolustan hieman digimittaria. Itselläni on norm.lämpö 35.8. Sen se kyllä näyttää oikein. En tiedä sitten miten menee kun lämpö nousee, mutta omien tuntemuksien ja vanhan mittarin lukemia muistellessa niin kyllä n. paikkansa pitävä on ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2009 - 20:37

Ostin juuri tänään toisen sellaisen, AEG oli expertiltä tarjouksessa 2.00e.
Olen luottanut edelliseenkin, mutta nyt voi verrata lukemia.