Mihin/miten käytät smetanaa?

Avainsanat: smetana

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.10.2009 - 23:52

Saatan maustaa keiton sillä,mutta yleensä raejuustolla tai koskenkorv eikus laskijalla.Smetanaa lykkään mustikkapiirakan päälle ja uuniin,nams!Passaa myös lintujen kastikkeeseen tai itämaisiin ruokiin.Bortskeitonkin se kruunaa yms.

Kysyjän kommentti

Hyviä vinkkeä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.10.2009 - 23:53

aika vähän tulee käytettyä, jonkin verran dippikastikkeena ja pläjäys borsh-keittoon, eipä juuri muuhun

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.10.2009 - 23:56

En käytä mihinkään. En pidä siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 23:59

Jos tiedän, että joku on allerginen esim. kermalle niin laitan vuolukerman erilliseen astiaan tarjolle. Esim. kalakeiton teen kirkkaaseen pohjaan ja länttään nokareen vuolukermaa päälle lautaselleni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 00:07

Tässä on käyttökohteita: smetana.fi/
Tiesin kuten valperi että sitä oli nokare ravintolan borsh-keitossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 08:05

Borssi- ja broilerikeittoon, kylmäsavulohesta tekemääni pastakastikkeseen ja lihafondyen valkosipulikastikkeeseen. Tuossa tärkeimmät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 08:27

Sienisalaatissa erinomainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.10.2009 - 08:49

Erittäin harvoin käytän, mutta kun - harvoin sitäkin - innostun tekemään borssikeittoa, niin siihen laitan ehdottomasti smetanaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 08:51

Smetana on maustettuna ihan ykkösjuttu kalan kanssa seurusteltaessa.

Smetanaan voi myös hurauttaa mätiä ja sipulisilppua (ja tippa sitruunaa)
Ai, ai että on hyvää vaikka uuniperunoiden kaverina.

Lihottavaa kyllä - kaloreita miljoona mutta ei sitä kannata joka päivä syödä ja ämpärillistä kerralla:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 08:52

Joihinkin keittoihin päälle makua antamaan, sienisalaattiin sekä usein teen smetanasilliä. joihinkin leivonnaisiin myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.10.2009 - 15:56

kaviaarin kanssa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 21:59

Hyvin harvoin sitä kaupasta tulee ostettua. Kastikkeisiin ja keittoihin edelläkerrotun tapaisesti sitä olen käyttänyt. Onhan se hyvää, mutta taitaa olla voin veroinen rasvapläjäys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 09:55

En enää oikeastaan mihinkään. Joskus aikoinaan keiton päälle nokare mutta nykyään Lahden Leipälevite on parempaa siihen tarkoitukseen.