onko riika turvallinen paikka?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.10.2009 - 08:40

Riika on mediassa päässyt oikein 'villinlännen' maineeseen kaikkine rikoksineen ja rötöksineen. Ja niinhän se on ettei savua ihan ilman tulta.

Kuitenkin satunnaisen matkailijan havainnot saattavat olla melkolailla toisen laisia. Jos ei ole ihan pakko istua iltojaan strippi-klubeilla (varsinkaan muutamissa niistä huonomaineisimmista) eikä öisin ympäripäissään kompuroida kaupungilla, niin Riikan reissu voi tapahtua ihan turvallisesti ja hankaluuksitta. Tietysti siellä on samat riskit kuin muissakin kaupungeissa, mutta itsestä ja omasta käyttäytymisestä turvallisuus on paljon kiinni.

Riikassa on paljon nähtävää ja se on toistaiseksi varsin edullinen kohde, ihan vertailukelpoinen esimerkiksi Vilnaan, minä ainakin aion käydä siellä vielä useastikin (eikä pelota)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.10.2009 - 08:16

Riikasta on uutisoitu että ovat "hartiavoimin" kaupungin taholta yrittäneet nostaa turvallisuustasoa. Kannattaa toisin varoa etenkin epämääräisiä kuppiloita.

Paljon on reissattu ja koskaan ei ole mitään isompaa sattunut - täytyy osata vähän katsoa missä ja mihin aikaan liikuskelee ja pitää osata huolehtia itsestään etenkin alkoholin käytön suhteen:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 08:24

Niin turvaton ettei innosta lähteä ollenkaan..no ei sentään. Varovainen saa olla, mutta paljon se riippuu omasta käytöksestä mitä maailmalla tapahtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 09:20

Vaikea sanoa, onko Riika "vaarallinen" paikka, ainakaan mitään "takuuta vaarattomuudesta" ei kai kukaan voi antaa.
En ole ihan tarkkaan laskenut, mutta olen käynyt Riikassa työmatkoilla jotain 50 - 80 kertaa, lisäksi yksityismatkoja ehkä noin 10. Nämä matkat olen tehnyt v 1990 ja v.2009 välisenä aikana. Lähes kaikkiin noihin matkoihin on sisältynyt yöpyminen, eli olen liikkunut ja illallistanut , joskus "juhlinutkin" kaupungilla myös illalla ja yöllä.
Kertaakaan ei ole ollut vaaratilanteita, lompakkokin on säilynyt ja ravintolalaskut ovat olleet oikean suuruisia.
Kannattaa katsoa millaiseen ravintolaan menee (varsinkin) illalla, mitä siellä tilaa ja mitä siitä veloitetaan. Maksu on paras tehdä paikallisella käteisvaluutalla, eli LATeilla. Luvallisia takseja on paljon ja ne ovat edullisia, joten ei kannata käyttää pimeitä, tunnuksettomia takseja.
Hyvää matkaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.10.2009 - 09:25

www.finland.lv/public/defaul...ture=fi-FI

Tuossa linkissä on suurlähetystön tulkinta asiasta.

Lähteet:
Google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 15:07

Valperi ja Matvei valistivatkin jo asiasta. Mitä vaan voi sattua.
EN nyt sanoisia ihan vaaralliseksi.

Afganistan ja Pakistan voi jo ollakin vaarallisia, niitä en ainakaan ihan äkkinäiselle suosittelisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2009 - 18:33

Ensimmäisen maailmansodan aikaan on jääkäreitä haudattu sinne!

www.panoramio.com/photo/18654759

www.panoramio.com/photo/18654756

On siellä muutama suomalainekin Misa joen varrella.
www.panoramio.com/photo/11075687

Vaarallisia paikkoja nykyjään on maailma täynnä.