Onks pakko haravoida jossei taho?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 15.10.2009 - 13:33

Jos ei nyt syksyllä, niin keväällä viimeistään, ainakin jonkun verran. Ei sitä tarvitse putipuhtaaksi nuolla, saa jättää jotain maatumaan, niin tulee kasvuvoimaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.10.2009 - 11:36

no nurmikolta kannatta ainakin haravoida lehdet että nurmikko saa henkitettyä talven ajan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 13:51

Ei ole, toivo että kova tuuli tulisi ja veisi ne lehdet huitsin nevadaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 14:41

Keväällä sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 15:05

Meillä ei tarvitse, tosin en tiedä suurkaupunkien järjestyssäännöistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.10.2009 - 15:15

Totta ihmeessä on pakko.=) Ajattele nyt miten paljon mukavampaa on sitten keväällä kun lumet sulaa ja paljastuu siisti nurmikko. Mikä riemu rinnasta nouseekaan kun katselee miten naapuri niska hiessä siellä yrittää kilvan saada pihansa kevätkuntoon. No niin, ei tosiaankaan. Jos minua jokin estää haravoimasta niin jätän suosiolla sen tekemättä. Kyllä ne sieltä sitten löytyy keväälläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 15:27

ei tietenkään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 15:53

niinpä, miten en ol viel edes moista ehtinyt aatteleen, mut piha kyllä puhuu puolestaan....joskos ei nyt senttäs sitä lunta tulis , niin ehtis sit haravoidakin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 17:39

Voi kun ei olisi pakko - mutta paremmin kait se ruoho puskee keväällä kun ei ole "peittoa päällä" vai mikä siinä on (tietysti siisteyden lisäksi) että nuo nurtsit täytyy aina haravoida?

Meillä taitaa olla sellainen keräävä leikkuri joka hotasee sisuksiinsa ainakin suurimman osan lehdistä - ei ole sitten ihan niin kamalasti kupsutettavaa keväällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 18:19

Ei todellakaan ole pakko. Meidän isännän kikka on leikata nurmikko vielä lehtien putoamisen jälkeen, jolloin hieno lehtisilppu sekoittuu nurmikon ravintoaineeksi. Keväällä sitten haravoimme ne lehdet, mitkä näkyvät selvästi nurmikon päällä. Näin tulee hyödynnetyksi ainakin osa lehtien ravinnosta suoraan nurmikon päälle. Loput sitten hyödynnetään kompostoinnin kautta perusteellisen maatumisen jälkeen . Lehtiä ei pitäisi polttaa, sillä niiden palaessa syntyy ilmakehään haitallisia palokaasuja, kompostointi on paras menetelmä lejtien hävittämiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 18:24

Voi voi kun tykkäisin haravoida, missä asut, kutsu mut kylään haravoimaan :-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 18:33

pakko ei ole, mutta useimmissa tapauksissa helpommalla pääsee kun ennen lumentuloa haravoi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 20:23

Minä en haravoi ainakaan. Olkoot lehdet maan makuna. Meillä ainakin nurmikko kasvaa paremmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 20:23

Ei mikään ole pakko paitsi ku..... . Olen nyt haravoinut pari viikonloppua ja vielä jäi puihin lehtiä. Isäntä silppuaa ruohonleikkurilla tasaisemmat paikat, mutta joka paikkaan ei pääse. Puhallinkin on, mutta sitä ei ole vielä kaivettu esiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 20:27

Mikäs pakko se nyt on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 20:55

Eipä tietenkään!!! Relax!

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 16.10.2009 - 12:49

ei oo pakko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 10:58

Meillä taas taloyhtiön pomo sanoi että älä haravoi suotta kun huoltofirma hoitaa lehtien siivouksen syksyllä, talkoot vasta keväällä. Haravoin silti kun tahoin.