Mitä tarkoittaa jos työpaikka ilmoituksessa lukee: työaika- muu osa-aikatyö????

Haluaisin tietää mitä se tarkoittaa, koska en "uskalla" hakea työpaikkaa jos en tiedä mitä työajalla tarkoitetaan.. :D

Avainsanat: osa-aikatyö muu työaika avoin työpaikkailmoitus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.07.2008 - 18:14

Työpaikkailmoituksessa kerrottu "muu osa-aikatyö" tarkoittaa käsittääkseni aina jonkinlaista määräaikasta osa-aikatyötä, jota tehdään sopimuksen mukaan esim. 3kk tai 6kk jne. ja
sit se hauskuus loppuu (voin olla väärässäkin, ja se on tosi paljon mahdollista, itseni tuntien). Muunlaista osa-aikatyötä on tehdä ns. kuusituntista työpäivää/pikkulasten/koulun
aloittavien lapsien äidit tai ehkä henkilöitä, jotka eivät halua vielä jäädä eläkkeelle, mutta
mielivät vielä pysyä työelämässä ja valitsevat osa-aikatyön esim. 2vkoa työssä 2vkoa
vapaalla, tms. Apropoo, tästä litaniasta asiaan, eli soita ko. työnantajalle (varmaankin
numero ilmoituksessa) ja kysy rohkeasti/reippaasti mitä juuri he tarkoittavat tällä termillään
(ei ota jos ei annakaan!, sanoisin) ja jos et kysy/uskalla kysyä, niin hae ihmeessä tätä paikkaa (näinä "ankeina" aikoina), ainahan voi sitten, jos tuleekin hyväksytyksi ja sitten vasta selviää,
ettet tätä halunnutkaan, perua koko jutska, nehän sua tarvitsee ja sinulla viime kädessä
valinta, eikös jookos?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.07.2008 - 00:27

näiden termien käyttö on tosiaan vähän kirjavaa, yleensä muu osa-aikatyö tarkoittaa vajaata työviikkoa tai -päivää ja epäsäännöllistä työaikaa (alla pari esimerkkiä). Niinkuin yllä jo neuvottiinkin, kysy ihmeessä mitä se tässä tapauksessa tarkoittaa, sillä jo osoitat kiinnostuksesi työtä kohtaan ja parannat mahdollisuuksiasi tulla valituksi.

esimerkit muu osa-aika käytöstä:
Freelance-toimittaja, Tilma Mediat Oy, Haku päättyy: 19.01.2006, muu osa-aikatyö, Kesto: yli 12 kuukautta
Journalist, Jakobstads Tidning Ab, Pietarsaari, Haku päättyy: 31.01.2006, kokopäivätyö, Kesto: 6 - 12 kk

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.07.2008 - 23:19

Vastauksen saat ottamalla yhteyttä työn tarjoajaan.
Käsite muu osa-aikatyö voi sisältää mitä tahansa.
Ääriesimerkki : yksi tunti viikossa tarvittaessa.
Työvoimatoimikunnassa vuosia työnantajien röyhkeyttä ihmetellyt.