miksi kaikki kanttarellit torilla on Saarenmaalta eikä ikinä Venäjältä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.10.2009 - 08:49

Tuskinpa Venäjältä edes tuodaan Suomeen kanttarelleja, syövät kaiken itse.Voisi olla myös hankala tullausprosessi. Viro taas on EU:n jäsen.

Lisätty: 14.10.2009 - 12:36

Jos haluaa välttämättä juuri venäläisiä kanttarelleja, niin kannattaa mennä vaikka Viipuriin!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.10.2009 - 01:47

taitaa olla sama syy kuin miksi kaikki perunat ovat Lopelta (ainakin Hesan toreilla)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2009 - 09:44

Enpä tiedä, en oikein uskalla ostaa sieniä torilta jos ne vaikka olisivatkin Virosta tai Venäjältä vaikka kotimaisiksi väitetään. Olen poiminut itse kantarelleja ihan tarpeeksi ja tiedän ne kotimaisiksi.

Lisätty: 14.10.2009 - 13:25

Omaan myös tietoa ja näköhavaintoa sekä venäläisten että virolaisten Suomeen matkaamisesta joten kaikki legendat nurkkaan vaan. Tavallista topparotsiväkeä tänne tulee, lukumäärä on vaan huomattavasti vähentynyt taantuma-aikaan eikä haittaa yhtään.,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2009 - 11:40

Sama juttu, niinkuin on saduissa ja uutisissa:

- Vanhat venäläiset sadut alkoivat näin:"Merien, vuorten, metsien ja jokien takan eli kerran........"
- Neuvostosadut taas alkavat sanoin"Uutistoimisto TASS tedoittaa......"

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.10.2009 - 12:19

Jospa virolaiset pistävät rahoiksi. Poimivat kantarellit ennen Suomeen tuloa ja myyvät ne sitten hyvään hintaan torikauppiaille. Saavat siitä mukavasti käyttörahaa. Ilmeisesti venäläiset turistit ovat sen verran varakkaita että voivat ottaa pankista käyttörahansa shoppailureissulleen maahamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2009 - 00:56

parempi kysymys mun mielestä olisi:

miksi ne kanttarellit ovat Saarenmaalta (Venäjästä nyt puhumattakaan) eikä Suomesta ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2009 - 09:19

Puhtaampi luonto - sellainen mielikuva on monella suomessa ja se myy paremmin.
Tosin varmaan tottakin...