Onko kellään kokemusta puhelimen kuivauksesta ?

jos puhelimen sisälle menee vettä -> kosteusvaurio ja tyypit ehdottaa kuivausta jolla ei ole takuuta . kertokaa kokemuksia , oma puhelimeni nokia 5610

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.10.2009 - 15:17

Joku neuvoi joskus laittamaan puhelimen 100% viinaan upoksiin (onko sellaista edes)? - ei kannata koitta kuitenkaan kun en osaa sanoa mihin teho perustuu.

Meillä kuivattiin ulos sateeseen jäänyt puhelin purkamalla se osiin ja varovasti pumpulipuikolla sohien sieltä täältä - ja puhelin toimii edelleen:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.10.2009 - 14:20

Avaa kansi/kannet sitten akku, sim-kortti ja muistikortti pois. Pyyhi ja ravistele mahdollisimman kuivaksi. Sen jälkeen voit kuivata hiustenkuivaajalla ja laittaa PUHELIMEN uuniin, lämpö vaikkapa 50°C.
ÄLÄ LAITA AKKUA MISSÄÄN NIMESSÄ UUNIIN!
Tämän ohjeen annan tietysti ilmaiseksi ja tietysti ilman mitään takuuta tai vastuuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2009 - 15:42

itse pudotin kerran kommunikaattorini (NOKIA 5???) kahvipannuun (temppu sekin),

purin sen niin hajalee kuin ilman työkaluja sai, kuivasin osat talouspaperilla ja topsetilla, kokosin vehkeen ja se pelasi kuin ennenkin (kolme viikkoa jonka jälkeen se sanoi työsopimuksensa irti ja niinpä tuli asiaa kännykkäkauppaan)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2009 - 15:48

Hajottaa kaikki osat todella mitä irti saa..ja talouspaperin päälle kuivaamaan..voi käyttää hiusten-kuivaaja apuna...

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 10.10.2009 - 16:39

Itse pistäisin puhelimen ilman kuoria ja akkua aurinkoon. Edellä mainitut ohjeet kuulostaa melko riskaappeleilta. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.10.2009 - 17:55

On, suosittelen vaihtamaan uuteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2009 - 19:19

Kyllä sen elektroniikkajätteeseen voi viedä märkänakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2009 - 19:39

Kyllä se on mennyttä puhelinta sulla. Mutta osta uusi joka kestää sadetta ja vettä, on niitä
sellaisiakin ja ihan kohtuu hinnalla saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2009 - 20:37

Muutaman kerran ukkoni sakä veljeni ovat pudottaneet puhelimensa järveen. He purkivat ja ravistivat vedet pois, kuivattivat uunilla puhelimensa ja molemmilla toimii ne hyvin edelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2009 - 11:54

Kerran putosi laiturilta veteen kun olin iltasella pesemässä käsiä. Oli jo niin pimeää että piti hakea sisältä taskulamppu jotta sen löysi, oli noin metrin syvyydessä kiven päällä ehkä 15 min. Purin sen niin osiin kuin sain, ensin akku pois sitten kaikki muu näppäimet, piirilevy sekä näyttö myös. Purkaminen vaatii torx-avaimen mutta sellainenhan on jokaisella aina reissussa mukana. Annoin kuivaa pyyhkeen päällä kunnolla (pari päivää) ja kokosin. Puhelin toimi aivan moitteettomasti.
Malli oli muistaakseni Nokia 2600, eli halpa mökkipuhelin. Mutta puhelin ei todellakaan ole välttämättä menetetty jos se kastuu.