Mistä on keksitty toi munapäivä mikä tänään on?

Avainsanat: mistä sanonta munapäivä tullut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.10.2009 - 14:41

Maaseudun tulevaisuus kaiken tietää:

"Päätös munapäivän vietosta lokakuun toisena perjantaina on tehty kansainvälisen munajärjestön IEC:n kokouksessa Itävallassa vuonna 1996. Nykyisin munapäivää vietetään monin erilaisin tavoin aina ammattitapahtumista kansanjuhliin asti. Maailmalla järjestetään muun muassa kananmunafestivaaleja, kokkauskilpailuja ja lasten tapahtumia."

www.maaseuduntulevaisuus.fi/...aiva_2009/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.10.2009 - 14:44

en ole enen moiseen minäkään törmännyt , mutta aamutv,ssä sen kertoivat , siitä sain idean siihen kysäriini jonka tein, mutta onneksi vv sen sinulle kertoikin....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 14:47

Jaaa mielen kiintoista katsoa käyttääkö muija päivää hyväkseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 09.10.2009 - 15:15

pitäisiköhän sitä munapäivää juhlia sitten miten? minulle tulee pari hyvää tapaa mieleen ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.10.2009 - 15:28

Outo päivä minulle, vietänkin siis munattoman sellaisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 17:48

Ihka uusi juttu minullekin. Tuli mieleen vain iskulauseita, mitä tässä tähän hätään voisi keksiä.
Munaton on ajaton.
Yhtä karvainen kuin kananmuna.
Munaillaan!

Joskus, jollain 19xx-luvulla oli se mainos, että munalla töihin ja kuorilla takas! Jotenkin noin se meni, ellen taas munannut itseäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2009 - 20:52

Voi ei, nyt meni taas yksi juhlapäivä ohi ! Varsin munaton on tämä päivä ollut, ellei nyt sitten muniksi lasketa täytekakkua, jonka vein työpaikalle viimeisen työpäivän kunniaksi. Muutenkin meillä käytetään aika vähän munia, koska en leivo, emmekä syö usein munia aamiaiseksikaan. Vaikka saattaisin kyllä lisätä munien käyttöä, sillä pidän kananmunien mausta. Mutta koska syön aamuisin yleensä vain puuroa, niin siihen ateriakokonaisuuteen ei muna mahdu, ainoastaan kuppi kahvia lisukkeeksi.