Kysyisin mutta uskottako?

-Suomessa poliisi voi ihmisen napata kyytiinsä ihmeellisistä syistä.
-Poliisimiehet ovat sen verran yksinkertaisia. Annanpa esimerkin kaupasta tullut kävelevä ihminen koplattiin poliisiauton kyytiin kauppakasseineen ja vietiin jonnekkin yöksi. Tämä tarina on ihan tosi voin siitä mennä vaikka valalle. Ihmistä pidettiin koko yö putkassa vaikka oli ihan selvä ihminen, aamulla kun tämä henkilö pääsi sieltä pois niin hän oli kysynyt että mistä häntä syytetään. Poliisimiehet olivat sanoneet ettei mistään ja ole hyvä ja lähde pois.

Lisätty: 04.10.2009 - 19:19

Toistan vielä Valperille että tämä asia on tosi ja voin siitä mennä vaikka valalle. Ihminen oli täysi syytön mihinkään.
-Tässä tapauksessa kyllä voi sanoa että Suomi on poliisivaltio hölmöjen poliisimiesten takia.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.10.2009 - 19:08

kyllä minä uskon ,poliisit oli palkattu järjestämään tällaisen varoituksen jostain ,todrnnäköisesti ns.uhrin tietämästä syystä,huumekaupan tiimoilta tapahtuu paljon tällaista,koska poliisit itsekin toimivat huumeiden myyjinä

Lisätty: 04.10.2009 - 19:12

taitaa valperikin olla jo pudonnut kelkasta,suomi on malliesimerkki maasta jossa voimavarat keskitään rikollisten suojeluun

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.10.2009 - 19:05

tarinassasi tuskin tuli kaikki pidätykseen vaikuttavat asiat esiin,
jos pidätykseen ei ole laillista syytä, siitä voi nostaa syytteen
ei tämä ole poliisivaltio

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.10.2009 - 19:27

Kaikki on mahdollista. Osallistuuhan poliisi väkivaltaiseen käyttäytymiseenkin vaikkei missään nimessä saisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2009 - 19:39

Kyllä kai nuokin tapaukset on ihan mahdollisia. Toivoa sopii, ettei noin innokkaat poliisisedät osu omalle kohdalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2009 - 19:47

varmasti virheitä sattuu, mutta yhtä varmasti kanssa saa selityksen, mahdollisesti myös hyvityksen, sitä vaatiessaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2009 - 19:53

Varmasti.-70 luvulla kävelin lahden kaupungila keskellä päivää ja poliisi nappasi kiinni ja vei asemalle.Jouduin"peilihuoneeseen"tunnistettavaksi.Monta tuntia istuin putkassa ja ihmettelin.Iltapäivällä jouduin kirjoittamaan jokun nimen n.sata kertaa.Selvisi,että joku näköiseni oli maksanut katteettomalla tai varastetulla shekillä.Asiantuntijat vertailivat kirjoituksiani ja olivat kai tulleet siihen tulokseen,että olin syytön koska päästivät pois.Ei kuulunut anteeksipyyntöä,mutta työtäänhän he teki vaikka kyllä silloin otti pannuun!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2009 - 19:58

Illan vitsi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2009 - 19:59

Juu ja kirurgi voi amputoida vasemman jalan oikean sijaan. Virkavirheitä sattuu jopa hienon tittelin omaaville. Kas kun samanlaisia leivänsyöjiä ja lopputuloksen tekijöitä tittelien takaa löytyy, onpa siinä sitten maanviljelijä, rekkakuski, palomies, sihteeri, toimitusjohtaja, oloneuvos ym. ,ym. .

Tarkoitan, että itse jokaiselle sattuu ja tapahtuu kömmähdyksiä, ainakin minulle. Toki niistä ei saa niin näyttävää juttua kuin valtion virkamiehen töppäykselle. Ja pääministeriksi meistä kaikista ei ole.

JA Mikäli kertomuksen henkilö oli siis syyttä suotta valtion pahnoilla, olisi varmaankin välittömästi pitänyt tehdä ilmoitus ja tutkintapyyntö poliisille. Ei sille samalle kyyditsijälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2009 - 20:16

Poikani pelästyi seistessään kadulla pakoon juossutta poikaa, ja lähti itsekin pakoon ihan vaistomaisesti tietämättä edes mistä oli kysymys. Poliisit odottivat jossain kulman takana, ja ottivat kiinni, veivät asemalle kuulusteltavaksi, ja päästivät sitten pois. Kummaa???Vapaudenriisto se on pienikin nappaaminen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2009 - 20:16

Tuo ei ole mahdollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.10.2009 - 20:44

Kyllä uskon tuohon. On aika läheltä liippaava tilanne sattunut itselleni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2009 - 22:49

no just joo!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2009 - 23:24

Aikoinaan Helsingissä käydessäni kävelin kaverin kanssa Hämeentietä Hakaniemeen ja liikennevaloissa vanhamies ei lähtenyt kuin formulakuskit valoista. Eikö konstatat jysäyttänyt Pösöllään papan takaluukkuun ja kävivät päälle kuin yleinen syyttäjä.
Sanoin ukkelile älä myönnä mitään, sillä näimme tapauksen, kyllä perään ajaja maksaa.
Piru meinasvat viedä meidät turvasäilöön ja sönkäsivät ettei tässä neuvoja kaivata.
Mikä valtio sitten lienee?

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 05.10.2009 - 00:30

ei mikään ihme, virheitä ne poliisitkin tekee, ihmisiähän nekin vain on.