60-70 luvuilla tanskalaiset adobtoi paljon suomalaislapsia.Miksi?Eivätkö osanneet itse tehdä?

Lehdissä oli päivittäin ilmoituksia...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.10.2009 - 15:31

Tanskalaisten siemen ei idä, kuten luomu suomalaisten!

Tanska ja Suomi ovat kivesmyrkkyjä metsästävän kannalta kiinnostava vertailupari. Tanskalaisten siittiömäärät olivat laskussa jo silloin, kun suomalaista spermaa vielä pidettiin laatutavarana.

Lisätty: 04.10.2009 - 15:46

Tilastoa ja tutkittua tietoa;
www.tiede.fi/arkisto/print.p...99&vl=

Lisätty: 04.10.2009 - 22:39

Reeberbahnilla noihin aikoihin pysähtyi taksi viereen ja danskiukot mongersi kysellä osoitta.
Hetken kelasin kun taksissa oli Tanskan kilvet! Sevisihän se nyt, kävivät siellä tarpeensa tyydyttämässä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.10.2009 - 16:27

Tanskan adoptiolait olivat aikanaan melko löysät (joitain muutoksia myöhemmin on tullut) ja aikoina jolloin lapsettomuuden hoitokonstit olivat alkeellisia tai olemattomia, monet lapsettomat pariskunnat hankkivat 'omannäköisä' jälkeläisiä jopa lehti-ilmoituksilla mm. Suomesta.

Noihin aikoihin Suomessakin oltiin vielä aika ahdasmielisiä (ainakin pienemmillä paikkakunnilla) aviottomien lasten suhteen ja niinpä houkutus käydä korjaamassa vahinko Tanskassa oli aika suuri, eritoten kun adoptiovanhemmat hoitivat kaikki kulut ja kuuleema joissain tapauksissa vielä maksoivatkin lapsesta

keskustelu.suomi24.fi/node/5395529

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2009 - 20:05

Tuona aikana hedelmättömyyshoidot olivat kehittymättömät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2009 - 20:38

Ehkäisymenetelmät vasta tulivat markkinoille tuohon aikaan. Saattoipa olla, että jotkut lääkärit eivät niitä naimattomille naisille edes määränneetkään. Sitten keksittiin kierukka, ja iloinen 70-luku lähti käyntiin !