Onkos kaikki martat ja martit jo heränneet? Huomenta vaan. Mitä ruuaksi tänään?

Minulla on nyt niitä pangasiusfileitä ja koetan etsiä napsulaisten vastauksia ja kommentteja miten olivat laittaneet.

Lisätty: 04.10.2009 - 13:00

Syöty on ja tykkäsin kovasti. Maistakaa ihmeessä pangasiusta. Ne olikin valmiiksi leivitettyjä, joten paistoin uunissa 200 asteessa noin 25min.

Avainsanat: tänään menu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.10.2009 - 18:28

tämän päivän ruuat on jo syöty,,meillä grillattuja hummereita , katkarapuja ja sellaisia maalla eläviä rapuja ,tavaraa oli niin reilusti että riitti grillattavaa koko päiväksi,lisukkeena riisiä ja vihannes soppa

Kysyjän kommentti

Nam, mitkä eväät.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 04.10.2009 - 09:17

Huomenta sinullekin. Ajattelin lämmittää eilen armeijalle tehtyä makkarakeittoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2009 - 09:18

Huomenta hereillä ollaan, nää formulat. En löytänyt varsinaisia vastauksia Napsusta tuosta kalasta noitten ruokaohjeiden muodossa ainakaan ja ite ostin siitä tehtyä pitsakalaa, joka tarvitti vaan laittaa uuniin, mutta löysin tällaset ohjeet googlesta (muistakaa laittaa näitä avainsanoja jatkossa esim. pangasius, niin sitten kun tietoa tarvitsee joku, niin löytyypi Napsusta helposti avainsanojen kautta):
Suikaloi 2 kpl. Pangasiusfilettä ja kuullota öljyssä. Lisää pussillinen wokkivihanneksia ja 5 dl kalalientä (hiukan valkoviiniä jos sattuu olemaan). Keitä pussillinen pikanuudeleita ohjeen mukaan ja sekoita ne joukkoon. Mausta mielesi mukaan (chilikastiketta, curryä, pippuria, valkosipulia) ja ei muuta kuin syömään.
Viinisuosituksena voisi olla vaikka kylmä kuiva alsacelainen Gewürztraminer tai Riesling.

Seljankka:

Toisena kokeiluna Kiiski suosittelee pangasiuksesta tehtyä venäläistä seljankkaa. Kuullota öljyssä 3 Pangasius-filettä, pussillinen pakastejuureksia ja pieni tölkki tomaattipyrettä. Lisää 2 litraa kalalientä ja hauduta n. 15 minuuttia. Lisää joukkoon pienennetty maustekurkku, valkosipulia maun mukaan ja tilliä. Tarjoa smetanan ja ruisleivän kera.
Viinisuosituksena voisi kokeilla vaikka jotain Loiren alueen pirteää Muscadet-viiniä.

Tänään meinaan ite tehä sisäpaistista ja omasta päästä:) lihapataa, johon laitan erivärisiä paprikoita, porkkanaa, herkkusieniä jne, saas nähä kuin käy...

Ja onnea kalanvalmistukseen, ja muista et tuon kalan paistoaika on kans lyhyt...

Lähteet:
www.fishfood.fi/index.php?pa...mp;lang=fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2009 - 09:23

Hyvää huomenta!

En ole koskaan syönyt pangasiusta. Eikä koskaan ole tullut vastaan kalatiskillä. Valmistusohjeita luin netistä ihan mielenkiinnolla.

Minulla menu tänään tällainen:
Possun sisäfilettä uunissa, perunamuussia, sienikastiketta ja yksinkertainen salaatti sipulista, tomaatista ja paprikasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2009 - 10:11

tänään olisi kaalilaatikkoa puolukkasurvoksen kera, porkkanaraastettakin pitäisi raastaa ja tehdä vielä joku salaatti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2009 - 10:37

Eiliset kaalikääryleet syömme loppuun. Ehkä illemmalla kuhaa, verkoista tuli kuusi vonkaletta. Tulkaa hakeen !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.10.2009 - 10:47

Herätty on ja huomenta, vaan johan taitaakin lähestyä puolipäivä. Ruoasta ei ole vielä mitään havaintoa. Saatan keittää jonkun sopan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2009 - 13:28

eilen tehtiin kunnon paahopaisti, siitä piisaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2009 - 13:52

Huomenta
Minulla oli ruokana leipää ja keitettyjä perunoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2009 - 18:28

Vähän pikkusen myöhään nyt vastailen. Mistäs ihmeestä Mariaana muuten tuntee minun etunimeni. Nyt ihan vastaukseen karjalanpaisti on tänään päivällä syöty. Eilen kävin yhdelle tuttavapariskunnalle tekemässä ruuat kun he ovat ns. uusavuttomia, kävin kaupassa ja ostin heille porsaankyljyksiä ja proilerin koipia ja lohkoperunoita, ne heille valmistin ja samalla pesin heidän viikon astiat tiskipöydältä. Mutta olipa herrasväki tyytyväisiä, läshtiessäni pistin vielä heidän pyykkinsä koneeseen pestäväksi ja toivotin hyvää loppuiltaa.

Lähteet:
Kiirettä on pitänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 05.10.2009 - 00:33

Tein pastaa ja kanaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2009 - 17:41

Olin päivän reissussa ja illalla pakastimesta pyttipannua.
Tänään laavulla makkaraa ja pari nakkia sekä kotona lettuja.