Jokin tapahtuma sai alkunsa v. 1743 pääkaupunkiseudulla. Mikä on kyseessä, kerro lisää? Ajankohtainen juuri nyt.

Lisätty: 04.10.2009 - 09:27

Hyvä Ida...silakkarauha astui silloin voimaan.

Avainsanat: perinne vanha

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.10.2009 - 08:48

Juuri luin tapahtumasta. Tässä Hesarin tietoa asiasta.

Perinteiset Stadin Silakkamarkkinat alkavat tänään Helsingin Kauppatorilla. Kaupunginjohtaja, ylipormestari Jussi Pajunen avaa markkinat kello 11.

Avajaispäivänä torilla on ohjelmaa kello 16:een saakka.

Silakkaraati valitsee Vuoden maustekalan ja Vuoden Silakkayllätyksen. Voittajat julkistetaan ja palkinnot jaetaan kello 15.

Silakkamarkkinat on järjestetty vuodesta 1743 alkaen.

Itämerellä työskentelevät kalastajat tuovat Silakkamarkkinoille perinteistä suolasilakkaa sekä valikoiman silakkamarinadeja pihlajanmarjoista punapippuriin.

Silakkamarkkinat jatkuvat seuraavan viikon lauantaihin 10. lokakuuta saakka.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 04.10.2009 - 09:16

Olisiko joku rauha astunut silloin voimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2009 - 10:00

Silloin oli Tukholma pääkaupunkina!
23. kesäkuuta – Ruotsin valtiopäivät valitsivat Aadolf Fredrikin kruununperilliseksi pitkälti Venäjän keisarinna Elisabetin vaatimuksesta.
7. elokuuta Turun rauha päätti hattujen sodan.

fi.wikipedia.org/wiki/Turun_rauha

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2009 - 10:05

Silakkamarkkinat Helsingissä.

Lisätty: 04.10.2009 - 20:14

sateinen ja tuulinen sää verotti markkinoilla kävijöitä. Ei tullut mieleen lähteä kun vetta satoi taivaan täydeltä, ensi viikolla täytyy pistäytyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.10.2009 - 10:43

Silakkamarkkinat ovat aina tähän aikaan. Niitä on pidetty jo yli kaksisataa vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2009 - 12:00

Stadin Silakkamarkkinat nro 267
4. - 10.10.2009 Kauppatorilla

tervetuloa vaan, mutta varokaahan paparazzia (jumppis kertoi aikovansa tulla kuvaamaan markkinakansaa)

tänään näyttää olevan melko reippaita kuuroja, mutta onhan tässä viikko markkina-aikaa

www.portofhelsinki.fi/defaul...ocId=14150