Mikä autototalli on paras ettei auto ruostu??

Avonainen katos,kylmä-autotalli tuuletus huolehdittu,vai lämmin autotalli..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.10.2009 - 23:26

avokatos ilman muuta, parinkymmenen vuoden kokemus aiheesta

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.10.2009 - 23:34

Ei ole tallia,mutta ei ainakaan lämmin talli mikäli autoa käytetään päivittäin.Kylmä katos ehkä paras ei kuivu ja kostu ja talvella lumityöt jää toisille

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2009 - 01:43

Samaa mieltä edellisten vastaajien kanssa. Lämmin talli olisi paras siinä tapauksessa, jos peset autosi hyvin ja kuivaat myös huolellisesti ja tallissa on vielä ilmanvaihtokin järjestetty toimivaksi, sekä lattiakaivot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2009 - 07:57

Olen vakaasti sitä mieltä, että kylmä autokatos on paras. Itsellä sellainen ja sähköt tietenkin, että pakkasilla saa auton moottorin lämmitykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2009 - 08:00

Ei sellaista paikkaa Suomessa olekkaan ettei auto ruostu.
Kylmä hirsipuutalli, kun muistat kolata alustasta tippuneet suolalumi hyyhmät pihalle että lattia pysyy kuivana.
Ei tarvitse ikkunoita raapia ja pyryilman jälkeenkään lumesta kaivaa, kuten avot katoksesta.
Parhaitten ruostuu lämpimässä huoltoaseman pesuhallissa yöpyessään vaikkei sillä ajttais kuin sisään ja päiväksi ylos.

Lähteet:
omakokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2009 - 16:23

avokatoksessa olen pitänyt jo pitkään (läämitystolppa tietenkin), ei ruostu, eikä ole tarvinnut juurikaan ikkunoita raapia eikä lumia harjailla

vaikka tuo tiesuolan ruostuttava vaikutus meillä riivaakin, pientä se vielä on niihin murheisiin verrattuna mitä on tuolla lämpöisissä maissa suolaisten valtamerien äärellä. (yksi kokemus : kaksi vuotta ja auton katto ruostui puhki, Mogadishu 1970)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.10.2009 - 18:02

Lämmin kuiva talli on erittäin autoystävällinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2009 - 18:33

Kunnon vanhanaikainen puusta rakennettu hyvin ilmastoitu autotalli. Meillä siellä säilytetään arvokasta museoautoa esimerkiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2009 - 19:57

Paras autotlli on kun ajaa auton siihen suoraan eikä sitä tarvitse liikutella senjälkeen,
elikkä avokatos jolloin tuuli kuivattaa auton pohjustan hyvin. Auto ei tarvitsen mitään lämmintä tallia.