Luotatko valvontakameraan jos se on esim. talossasi ?

Mielestäni valvontakamera ei ole tarpeeksi hyvä jos ovien lukot eivät ole asianmukaiset.
-Nykyajan varkaat eivät pelkää valvontakameroita.

Avainsanat: varkaudet ja niiden estäminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.10.2009 - 08:42

Erään Ruotsissa tehdyn tutkimuksen mukaan kameravalvonta ei estä murtohenkilöiden (!) toimintaa läheskään yhtä tehokkaasti kuin koiravalvonta. Jos esim. rakennustyömaalla on kyltit "VAROKAA VIHAISIA VARTIOKOIRIA!" niin suurin osa varkaista pysyttelee poissa k.o. alueelta.

Kotioloja ajatellen noita varkaita on karkeasti ottaen 3 lajia:

1. Ammattivarkaat. Tutkivat kohteen tarkasti, poissaolot, valvontalaitteet, lukitukset jne.
2. Satunnaisvarkaat. Tilanteen tullessa kohdalle, esim. avoin ovi, ikkuna jne.
3. Huumehörhöt. Murtautuvat sisään, eivät välitä hälytysäänistä, sireeneistä yms., penkovat paikat, saalis taskuun ja kainaloon,sitten ulos.

Kysyjän kommentti

Se oli ihan hyvin kirjoitettu, näinhän asia kyllä on.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.09.2009 - 23:36

Luotan nyrkkeily taitoihini. Ps Hyvin heikot mutta riittä'vät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.10.2009 - 00:24

en täysin, osana suojautumista kyllä ihan hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 00:52

ei kai ne kamerat paljon mitään estä, helpottavat vaan tehtyjen rötösten selvittämistä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 01:30

jos ne on kytketty näyttöön,esim piha-alueen valvontaan ja muuhun hälytysjärjestelmään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 09:20

Meillä ei ole valvontakameroita,mutta jos minulla olisi omakotitalo,asennuttaisin sellaiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 09:37

Eräällä naapurilla oli kirveet tuvan oven vieressä rivissä. Jehovan todistaja naiset meni taloon ja alkoivat samomaa levittää.
Juoksivat henkihieverissä meille ja selittivät että naapurissa asuu hullu mies, ajoi meitä kirveen kanssa takaa.
Kysyin naapurilta että mikä pillastutti jehovat.
"Sanoin niille että astukaa ulos majastani" ja taisin katsoa niiden kirveiden suuntaan. Huomasivat kirveet ja lähtivät juoksemaan peräänsä katsomatta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 10:13

Monet valvontakamerat ovat niin huonolaatuisia, ettei kuvasta tunnistaisi edes omaa äitiään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 12:14

No se riippuu kamerasta kuinka hyvin se kuvaa eli kuvan laadusta.polisiisi kameratkin ovat monesti TV:ssä huonosti kuvanneet ryöstäjät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.10.2009 - 14:37

Se on totta että fiksut rosvot kyllä osaavat ne ohittaa. Ei mikään ole täysin varmaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 21:43

En kyllä ole ajatellut valvonta-kameraa vaikka asun omakotitalossa..pitää olla hyvälaatuset jos meinaa tunnistaa jotakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2009 - 10:51

Meillä on maalla valvontasysteemi mutta myös kunnon lukot. Valot ´syttyvät myöskin pihaan jos joku tulee piha-alueelle.