mistä saan rahaa työttömänä? työssäoloehto ei täyty ja vaimo tienaa liikaa joten työmarkkinatukea ei tule. en kuulu liittoon ,58v

Lisätty: 29.09.2009 - 15:09

no joo kysyn mieheni puolesta. kieltävä päätös tuli kelan pvrahaan ja työmarkkinatukeen. Jostain pitäis saada liksaa miehelle.

Avainsanat: työttömyys päiväraha

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.09.2009 - 15:44

Asumistukea voit hakea Kelalta ja Kuntasi sosiaalipuolelta toimeentulotukea, siinä mahdollisuutesi sitten ovatkin. Pelastusarmeijan ja kirkon avustusjärjestöiltä voit sitten viimekädessä hakea ruokakasseja, joskus antavat myös rahaa esim. vuokranmaksuun. Mutta tuki ei ole jatkuvaa, vaan ns. pahimman yli selviämistä varten tarkoitettua. Veronmaksukyvyn alentumista on myös mahdollista hakea lääninverovirastolta, mutta käsittely ajat ovat pitkiä ja jo maksamiasi veroja ei palauteta jälkikäteen, vaan ne on jätettävä maksamatta. Muista kuitenkin, että Valtio voi periä aina korkoja maksamattomista veroista riippumatta siitä, että valitus on verohallinnossa vireillä. Ota yhteyttä verotoimistoosi, niin sieltä saat tarkemmat ohjeet miten voit välttyä koroista. Muistaakseni vasta kolmas maksukehoitus verottajalta menee suoraan ulosmittaukseen?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.09.2009 - 14:58

Otappa paremmin selvää ei enää vaimon palkka tietääkseni vaikuta ?

Lisätty: 29.09.2009 - 15:00

mistä saan rahaa Jotenkin ristiriitainen kysymys ? Kun kysyjänä ainamarina.

Lisätty: 29.09.2009 - 15:18

OTA YHTEYTTÄ MINULLA ON TIETOA KYSYMYKSEESI.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 15:44

luulis että sossusta saa rahaa jos ei kelasta saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 15:51

Paha tilanne. Tukia vaikea saada puolison tulojen vuoksi, mutta Kelasta kannattaa silti kysyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 16:01

Olen minäkin joutunut aikoinaan elättämään puolisoani, joka jäi konkurssin jälkeen työttömäksi. Vaimon palkalla siinä elettiin, vanhemmat ja kolme pientä lasta. Ei huudettu hurraa eikä hei. Laki on Suomessa sellainen, että vähällä olisi selvittävä. Se oli sitä Iiro Viinasen ja Harri Holkerin aikaa, syötiin silakkaa...Sossun rajat ovat todella alhaiset asumistukeen ja toimeentulotukeen. Mutta kannattaa silti yrittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.09.2009 - 16:52

Ainakin silloin kun minä täytin 55v. sain kelalta päivärahaa, eikä puolison tulot vaikuttaneet. 55-vuotiaille kuului maksaa silloin. Mutta voihan olla että se sääntö/laki ei ole enää voimassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 19:48

Ei ole muuta mahdollisuuta kuin muuttaa erilleen asumaan jos haluaa sosiaalirahaa.
Jos ei töitä saa niin paras perustaa yhdenmiehen yritys, niin tein minäkin edellisen laman jälkiseurauksina.
Rahaa ei tullut yrityksistä ja valituksista huolimatta mistään. Työvoimapoliittista koulutusta tarjosivat. Siellä ilmoitin jos näin vaikeaa olisi homma ollut ennen niin minultakin olisi moni homma jäänyt tekemättä.

Nyt on ikää sen verran etteivät tule töitä tarjoamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 14:57

Kelan peruspäivärahaa saa mielestäni jokainen, ei tarvi kuulua liitton. Voi kuulua myös pelkästään jonkin liiton (oman alansa) työttömyyskassaan ja silloin saa paremman korvauksen.
Jos puolisolla on hyvät tulot, ei sossusta mitään saa eikä tulekaan saada. (mikäli on kyse aviopuolisoista...avopuolison asemassa en tiedä miten silloin menee).