Mitä hirvimiehet ja -naiset tuumivat sisäfileestä.

Pohjois-Karjalassa ovat hirvimiehet saaneet hyvät saaliit. Muistutukseksi
hirvimiehille: laittaakaa hyvät rampit lihaliitereihinne, ei sitä sitä tiedä mitä
konnien mielessä liikkuu näin syksyisin kun illat ovat pimeitä.
Paljonkohan hirvensisäfile maksaa kilo mustassa pörssissä?
www.aamuposti.fi/Uutiset/Pai...isafiletta

Lisätty: 28.09.2009 - 19:49

www.aamuposti.fi/Uutiset/Pai...isafiletta

Lisätty: 29.09.2009 - 08:31

pipsa kyseli että onko jo hirvet saatu kaadettua. Voin vastata että suurinpiirtein kaikki on jo pakkasessa, täälläpäin ei vitkastella lihojen kanssa, mitäs sitä lumien tuloa odottaa kun metsästys on jo alkanut. Hirvimiehet kertoivat että saaliit ovat tänä syksynä olleet erittäin runsaat.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.09.2009 - 20:12

Muutaman kerran olen saanut tosissaan nautiskella hirven sisäfileestä ja se on niin... ei riitä sanat ees kertomaan.... mut en mie nyt silti sen tautta lähtis rosmoilemaan kaupoist sitä, no huh... kylhän se vois 300 eerokin tuol mustas pörssis ollakin (ainakin), mut sen jälkeen ei ois kiva olla mustas maijas:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.09.2009 - 20:22

Jaa-a, mie kun oon syönynnä koko ikäni hirven lihaa, melkeinpä kaikkia ruhonosia niin en osaa sanoa muuta kuin, että hyvää on. Kotonani on metsästetty aina hirviä ja itsekin olen porukassa ollut nuorempana muutamana syksynä. Vieläkin enoni metsästää joten hirvenlihassa pysymme toivon mukaan muutaman vuoden. Olen niin tottunut hirven makuun, että nyt menneenä viikonloppuna tekemäni karjalanpaisti oli ihan pliisua, kun en laittanut siihen hirveä. Joten rosvoaminen ei ole tullut pieneen mieleenkään. Hyh, kaikkea ne nykyisin varastaakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 20:22

Minulla on tuo vävy Lappalainen ja kova mettämiäs kaikinpuolin, ihmetteli kovasti vaan marjoja mitä äitinsä lähetti , ravustusta ensimmäisen kerran opetteli minun kanssa, ampua pitäisi jotain eläimiä , enonsa vaan kertoi mitä pyssyllä tehdään ja minä näytin , ei ole ihan äkkiä mehtään lähössä anopin kanssa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 20:29

Kyllä hirven liha on hyvää,en ole kuitenkaan ole koskaan raaskinut ostaa hirven sisäfilettä,kun hirvi on meillä ostossaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 20:55

Kyllä maku on tuttu lapsesta asti.Karjalanpaistissakin se on korvannut naudan ja uunipaistina värasvaista erittäin maukasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 21:15

Onko siun asuma-alueella jo sellaisia hirvimiehiä, jotka jo metsästävät niitä hirviä? Olen kuunnellut, että lähtevät liikkeelle vasta ensilumien tultua. Hirven maksa on ollut ihan ok, mitä oon syönyt (toisten laittamana). Hirvenlihaa oon ostanut vähän syksyisin.

Tuli mieleen, että feikkaat tuon sisäfileen kanssa. Sorry, likainen ajatusmaailmani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.09.2009 - 21:42

Minulla on kunnia saada moista herkkua joka syksy tuonne pakkaseen. Tuli mieleeni niistä konnista kun tuo isännän hirviporukkalaiset olivat laittaneet aamusella metsälle lähtiessään rosvopaistin tekeytymään majan pihalle. Kun sitten jahdin päätyttyä siltä päivältä vesi kielellä palasivat majalle, niin rosvopaisti oli rosvottu, ei ollut kuin tyhjä monttu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 22:42

Ei ole kukaan tarjonnut saatika pakastimeen toimittanut. On se sellaista etuoikeutettujen herkkua tuo hirvenliha. Filettä ei kaupoissa myydä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 22:43

väiin ovat jääneet herkuttelut hirvenlihalla, sisäfilettä ehkä muutaman kerran

ennen ostelin työkaverilta joka oli varsinaisen 'hirvenmurhaajan' maineessa, onneton vaan pamautti muutama syksy sitten omaan jalkaansa eikä ole kehdannut sen jälkeen metsässä näyttäytyä

liharosmojen saaliista kyllä menee enemmän ravintoloiden keittiöihin kuin nälkäisten pöytiin, samalla tavalla kuin kalavarkaiden saaliille pääasiassa käy,

näin vahvasti epäilen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 00:28

Sain viime lauantaina hirvipaistia,perunan,puolukkasurvoksen ja punaviinikastikkkeen kanssa,kaiken kruunas tuhti ranskalainen punaviini.Sitä ennen olen syönyt paistia kerran aiemmin,mutta maku on riistainen ja hyvä.Tosi harvinaista herkkua kaupunkilaisvaatimen mielestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.09.2009 - 01:50

hirvi on hyvää lihaa, hirvikeitto ainakin. hmm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 21:49

noo..ihan ok kai...?