Minä nyt kysyn asiaa joka mieltäni kaihertaa, saako isovanhemmat jotenkin "rangaista " niitä kullanmuruja jotka mammalla käyvät ?

Tarkkaan on selvitetty mitä saa tehdä ja valvotaan ja heidän tulee kertoa missä ovat, on radiopuhelimet heitä varten hankittu. Ja eikös yksi neiti kiivennyt puuhun ravistaakseen hevoskastanjan mollukoita ja putosi sieltä ja 20 cm pitkä naarmu verinen kylkeen tuli ja kova huuto ja kipu tietenkin, minä en lohduttanut koska oli kiellettyä touhua , toivotin vaan tervetulleeksi sen "apinan " tähän sivilisaatioon. Ja nyt harmittaa minua.

Lisätty: 28.09.2009 - 16:19

Olen samaa mieltä että toimin väärin , hurjatta sen kirjoitti, minä itselleni haluaisin vaan synninpäästön , kysymyksenkin asetin omaa mieltäni kohottaakseni.

Avainsanat: kuri lastenlapsille isovanhemmat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 28.09.2009 - 11:43

Mielestäni jos on muutamaan kertaan kielletty ja selitetty miksi ei mitäkin tehdä, niin kyllä silloin voi rangaista. Lapsen pitää jo pienestä pitäen oppia syy ja seuraus. Kielletään rangaistukseksi vaikka lempiohjelman katsominen tai pelien pelaaminen ym. vastaavaa mikä lapselle on ollut tärkeää. Samalla selitetään myös sekin, miksi niin tehdään.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.09.2009 - 11:29

Kyllä minun mielestäni pitääkin rangaista jos tekee jotain sellaista mitä ei saisi tehdä. Tai on myös kotonakin kieletty tekemästä.Jos luulevat että saa mummolassa tehdä sit sileen jos vanhemmat ei anna tehdä niin. Mutta eipä mummolassa saakkaan jos mummo kieltää sellaista tekemästä. minulla kun on vielä yksi lapsenlapsi ja toinen tulossa. Mutta tiedän tämän kun olen Yksityinen hoitaja.Minun on pakko kieltää heitä tekemästä mitään mitä ei saa tehdä. Ja on joskus haavereitakin käynyt ,niistä sit on puhuttu vanhempien kanssa. ja vanhemmat ovat kanssa olleet sitä mieltä et pitää kieltää jos ei usko.Nyt tällä hetkellä minulla ei ole hoitolapsia. Mutta lapenlapsi käy välillä minulla hoidossa ja kiellän kyllä häntä jos siihen on aihetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 11:48

talossa talon tavoilla, pitää tietysti tarkaan tehdä selväksi mitä mummolassa saa tehdä ja mitä ei, mutta sitten niitä sääntöjä voi myös vaatia noudatettavan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 11:57

Tuliko se naarmu neidin kylkeen tai auton tms.kylkeen;sulla ei ole mitään aihetta harmitella.Mukula teki vastoin sääntöjä ja mokas itse,itku suurimmaksi osaksi sitä,kun neitiä harmitti oma kömpelyys.Eihän kuitenkaan ollut kovin pienokainen,koska kiipes puuhun?Monta kertaa turhaa paapomista pennuille ja liikaa suojelua,elävää elämää ja likaa ne tarttee ;-D ja tietty niiden lisäksi rakkautta ja ravintoa ;-D.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.09.2009 - 12:12

Totta kai pitää rangaista, mutta sen rankaisun pitää olla suhteessa tekoon ja tekijän ikään. Se mikä on kotona kielletty, on automaattisesti kielletty myös mummolassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 14:07

Turhaan harmittelet,olit kieltänyt ja lapsi ymmärsi kiellon.Mitään vakavaa ei sattunut naarmu paranee aikanaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 15:53

Rajat ne on oltava mummolassakin. Säännöt ja kiellot, muutenhan siinä ei ole mitään järkeä jos mummon luona voi tehdä mitä vaan. Rakkauteen kuuluu ne tietyt pelisäännöt pikku mussukoillekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 15:58

Kyllä olisin lohduttanut, se putoaminenhan oli vahinko, ei tahallinen teko. Tahallinen teko oli kiipeäminen, ja siitä voisi rangaistuksena olla vaikkapa jonkun hyvän jääminen pois sen päivän ohjelmasta. Mutta koska nyt kuitenkin sattui se putominen, niin siitä seurannut kipu ei ollut suhteessa teon vakavuuteen. Lapset eivät ymmärrä kaikkia kieltoja niinkuin me toivoisimme, lapsia on myös valvottava, jos he aikovat tehdä jotain luvatonta. Tuskin lapsi olisi silmiemme alla sinne puuhun kiivennyt.
Ylimalkaan jos jollekin sattuu onnettomuus, niin toisen lohduttaminen on paikallaan, oli sitten kysymyksessä lapsi tai aikuinen. On mielestäni väärin sanoa, että mitäs menit, nyt saat sitten kärsiä. Emmehän sano niin aikuisillekaan, mitäs ajoit kaarteessa niin lujaa, nyt tulit invalidiksi, oma vika, vai ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 17:41

Kyllä isovanhemmat saavat komentaa lapsenlapsiaan siinä missä vanhemmatkin. Vanhempien kanssa tulisi mielellään sopia yhteiset pelisäännöt kurituksien suhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 21:16

sai jo rangaistuksen kun putosi. Muistaa varmasti kauan

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.09.2009 - 01:45

Ei minusta saa alkaa hössöttämään liikoja, teki kuitenkin vastoin sääntöjä niin oppikoon sitten siitä