Nyt olis pikkusen vaikeempi kysymys.

Onko kellään napsulaisella tietoa. Kun on nuo matkakuvat. Kuvathan yleensä laitetaan jpg tiedostona se on ihan hyvä muoto ja helppo. Mutta minulla olisi ajatus sellainen jos tekisi noin sanotun PDF-tiedoston, se on siitä hyvä ettei tarvitsisi laittaa kuin yksi PDF ja sen sisään voi laittaa kuvia ja kirjoituksia jopa kuvan päälle, se olisi kuin kirja alkaen sivusta 1 sivuja voi laittaa sen mukaan kun on kuvia ja tekstiä.

Lisätty: 27.09.2009 - 18:51

-Kyllähän se taitoa vaatii vähän. Ensiksi pitää olla ohjelma jolla tehdään kuvakertomus esim. hyvä ohjelma FreeHand 8-10 tai X. Loppujen lopuksi se on yksinkertainen, hieman luovaa kykyä ja ajattelua vaatii ja suunnittelutaitoa. Täytyis minun kokeilla jokin koe versio, sitä olen ajatellut.

Lisätty: 27.09.2009 - 19:00

-Kuvan laatu ei kärsi, päin vastoin paranee.

Lisätty: 27.09.2009 - 19:03

-Elähän jumppis nyt tymää hienoa ideaani.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.09.2009 - 18:48

kyllä sillä on puolensa ja käyttömukavuutensa, mutta sitten taitaa jotain käydä sille kuvan laadullekkin ja mahdollisuus jälkikäsittelyynkin kärsii (eli ne tulevatkin tarpeen ja halut pitäisi osata arvioida)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 27.09.2009 - 18:40

Tuossa on järkeä. Yksitellen laitettuna on hidasta ja kuvat menee väärässä järjestyksessä (ainakin minun meni kun kerran laitoin). Olisiko tuo helppo esim. tällaisen tumpelon toteuttaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 18:57

Jos sinulla on mahdollisuus koeversioon, niin odotamme innolla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 18:59

En katso sellaista valmista puuroa. Nykyisin voi katsoa vain pikkukuvat, jos juku kiinnostaa avata isona. Miten sen hoidat pdf:nä en hjummarra.

Kuvia on nykyisinkin niin paljon ettei mielenkiinto ja aika riitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 19:49

Kysäseppä ylläpidolta,nehän tietää kaiken,pyydä samalla muljaamaan pari mun liitoksia oikein päin,kun ovat upsidedown(erittäin taiteellista!)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 22:00

Voit liittää pdf-tiedostot suoraan linkin kautta nettiin. Niiden luku vaatii sitten käyttäjän koneelta ohjelman niiden lukemiseen. Uusimmat selainohjelmat tukevat jo tulkita niitä, esim. IE8-versio. Selaimen monien bugien takia en kuitenkaan suosittele sen asentamista konellesi. Itselläni ollut heti alusta saakka yhtenä monista selaimistani käytössäni ja voin sanoa, että ei kannata. Sotkee helposti koko koneen käyttösi. Firefoxin 3.5.3-version tukee myös kyseisiä tiedosto-formaatteja on huomattavasti luotettavampi.