Mikä on ihmiselle kaikkein paras aika mennä nukkumaan ja sitten heräämään...

...minun tietääkseni ihmisellä on ns. vuorokausirytmi. Itse ole huomannut jos se jostain esim. juhlimisesta menee sekaisin niin silloin menee muutama päivä kun se taas uudelleen tasaantuu.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.09.2009 - 11:19

nukkumaan silloin kun sopivasti väsyttää ja heräily sitten kun on hyvin levännyt, ei se ole niin kellonajoista kiinni, mutta jonkinlainen vuorokausirytmi silti olisi hyvä olla

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.09.2009 - 11:21

Etkö itse tiedä?
Armeijan jotoksilla aina kun oli tupakkauko minä vedin repun hangelle ja nukkumaan se päänalusena.
Sanoin kyllä että herättäkää kun lähdetään. Silloin 60-luvun alussa mentiin "ympäripyöreää" sotaväessäkin.

Lisätty: 27.09.2009 - 13:34

Kävin välipäästöllä niihin aikoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 11:48

Kannattais pitää jonkunlainen vuorokausirytmi,tiedän,mutta itse olen aikamoinen yökyöpeli ja sitten jos aamulla ei nuku tarpeeksi,on olo kuin traktorin alle jäänyt.Intistä ei ole kokemusta,vain poikien juttuja kuunnellen,sekin oli ennen hauskaa aikaa;ainaskin muistella jälkikäteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 12:11

Jokaisella on aivan varmasti oma sisäinen kello. Mene nukkumaan , silloin kun siltä tuntuu. Mitä siellä sängyssä liian aikaisin pyörii, jos on valvoja-tyyppi.Itse menen nukkumaan siinä puoli kahdentoista kieppeillä. Luen aina sängyssä kirjaa. Joskus hurahtaa tuntikin. No aamulla nukun tietenkin pidempään.Tämä rytmi sopii minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 12:34

Oliskohan puolineljän maissa.......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 13:08

Jokaisen täytyy itse määrätä itselleen aika milloin herää ja milloin menee nukkumaan ilalla. ei kukaan toinen voi toiselle määrätä aika taulua siihen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 13:36

Issäin ol iltauninen ja äitiin aamu-uninen ja mie raukka tulin molempii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.09.2009 - 13:57

Kyllä se oma elimistö kertoo milloin petiin ja milloin ylös. Jokainen on oma yksilönsä unentarpeen kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 27.09.2009 - 13:58

Kehohan sen kertoo kun on hyvä aika mennä nukkumaan ja hyvä aika herätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 14:30

Jokaisella se sisäinen kello kertoo nukkuma-ajat. Yleinen hyvä sääntöhän on, että ennen puolta yötä pitäisi jo nukkua. Meikäläinen ei millään jaksa valvoa enää iltakymmentä pidempään, voi jukra.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 14:57

Oma sisäinen kello alkaa illalla yhdentoista aikoihin painaa silmäluomia kiinni ja herätellä puolestaan aamulla joskus kuuden jälkeen. Ja viikonloppuna se sama sisäinen kello vaatii iltapäivällä pienet päiväunet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 15:46

olen jo lapsesta asti mennyt aikaisin nukkumaan, mutta jos nukahdan siin 23 niin herään . 3 virkkuna tai no ei ihan, mutta kaameaa uudelleen nukkumista, kun ei sillai väsyä, mutta silmät eivät jaksa edes lukea , niin pyörii vaan , no ei ole enään niin tarkkaa, vaikka ottaisin päikkärit , kun täs kotosalla olen... mut kyllä nytkin jo väsytää, kun viime yön nukuin nii huonosti, ja nyt päätin valvoa , jos ens yö menis sit nukkues..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 16:12

silleen, että pysty nukkumaan sen minkä tarvitsee. n.7-9h

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.09.2009 - 16:46

Illalla nukkumaan ja aamulla herätys. Sehän se normaalia on.