Hyvää huomenta.Eikö se ollut keulavisiiri joka VUOSI kun Estonia upposi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.10.2009 - 23:51

Ei kai sekään sentään joka vuosi? Vain 1993 vai oliko se -94.

Kysyjän kommentti

Keulavisiiri VUOSI -94

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.09.2009 - 09:16

Kyllä se näin ilmoitettiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 09:27

Se vuotaa vasta ensiyönä! Silloin tulee vuosi täyteen.
Visiiri tais pudota ennen laivan uppoamista.
Tuli heti laskettua miten paksu vesipatja autokannella läikkysessään kataa laivan.
En viitsi kaivaa niitä laskelmia esiin, mutta mitta oli alle 0,5m. Että päivää vaan.

Lisätty: 27.09.2009 - 09:37

Virallinen loppuraportti MV Estonia (7,96 Mt)
www.onnettomuustutkinta.fi/u...e76wwc.pdf

Lisätty: 29.09.2009 - 12:32

Johtopäätökset raportissa: (14kt)
www.onnettomuustutkinta.fi/u...c717pz.pdf

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 10:29

näinhän meille on kerrottu, pikkasen hämärää ja mielikuvitusvaraa kuitenkin noihin raportteihein jäi ja niinkuin yks kaveri sanoi : saas nähdä tietääkö lapsenlapsemme tästäkin asiasta enemmän, sitten joskus?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 10:50

Perämies kysyi kapteenilta:"Mitä siellä keulassa on?Kapteeni:En näje kun visiiri on tiellä"....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 12:29

.......kuin seula.

Sotalaiva kohtasi yöllä edessään valon, joka näytti ikään kuin toinen laiva olisi tulossa kohti. Laivan kapteeni viestitti sille:- Huomio, tuntematon alus, kääntäkää kurssianne 10 astetta itään. Ja sai vastauksen:- Huomio, kääntäkää itse kurssianne 10 astetta länteen. Kapteeni ei suostunut:- Toistan: kääntäkää kurssianne 10 astetta itään. - Toistan: kääntäkää itse kurssianne 10 astetta länteen. Tätä ei kapteeni sietänyt ja radioi:- Minä olen kuninkaallisen laivaston kapteeni. Kääntäkää kurssianne. - Ja minä olen matruusi. Kääntäkää kurssianne 10 astetta länteen. Nyt kapteeni suuttui todella:- Kääntäkää kurssianne 10 astetta itään. Tämä on sotalaiva. - Kääntäkää itse kurssianne 10 astetta länteen. Tämä on majakka.