Kumpi tapa on parempi mielestänne,laatoittaa kylpyhuone kokonaan vai käyttää veden kestävää mattosysteemiä,myös seinissä?

Minusta laatoitus ehdottomasti.

Avainsanat: laatoitus kylpyhuone

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.09.2009 - 08:24

Mattoja ei juuri enää käytetä.
Muista valvoa, että laattojen alle pannaan kunnollinen kosteuseriste.

Lisätty: 01.10.2009 - 11:23

Sitä en epäillytkään, että et tietäisi kosteuseristeen tärkeyttä, vaan kehoitin valvomaan, että se myös tehdään ja kunnolla. Eräänkin työsuorituksen nähneenä olen aika epäluuloinen, etenkin, jos tekijä on minulle vieras.

Lisätty: 01.10.2009 - 11:50

Tässä eräs esimerkki valvonnan tärkeydestä
"Floridalainen David Fischer, 76, joutui palaamaan etuajassa lomamatkalta takaisin kotiinsa, kun hän sai puhelun, jossa kerrottiin, että hänen kotinsa katto oli kadonnut. Fischerin naapurin taloa purkamaan saapuneet rakennusmiehet olivat vahingossa erehtyneet kohteestaan ja repineet väärän talon katon irti. Nolon kömmähdyksensä raksamiehet huomasivat vasta koko katon poistettuaan. Nyt Fischer vaatii, että katto on laitettava takaisin ja nopeasti, ennen kuin sade pilaa hänen kalusteensa." Juttu on Iltalehdestä.

Kysyjän kommentti

Kyllä sen tiesinkin että kosteus esto täytyy laittaa jokatapauksessa.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.09.2009 - 08:25

Kyllä mielestäni laatoitus on parempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 08:38

oli se pinnoite mitä tahansa (maku- ja tyyliasia) niin olellista on se kunnollinen kosteuseriste pinnoitteen alla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 09:36

Oli valinta sitten kumpi tahansa (oma valintani on ehdottomasti laatta), varmista tekijän ammattitaito, esim. kysymällä onko hänellä todistus ammattitaidostaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.09.2009 - 10:01

Laatoitusta minäkin kannatan ja meillä on tehty niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 10:16

Laatoituksen kannalla olen minäkin ja siksi kun meillä itsellämme on näin tehty sunan pesutilassa lattia sekä seinät. Mutta ei samoilla laatoilla molempia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 12:17

Laatoitus ja kunnollinen kosteuseristys niiden alle, myös seinissä. Kosteuseristys ja laatoitus on syytä vetää seinissä aina katonrajaan asti. Lattiakaadot on syytä tarkistaa niin, että vesi mene joka kohdasta aina laatiakaivoon. Lattiakaivon kaulusrenkaan asennus ja sen sopivuus on myöskin syytä tarkistaa, että vesi menee varmasti kaivoon ja putkistoon, eikä pääse lattiarakenteiden alle. Olen tavannut väärän mallisia ja väärin asennettuja lattiakaivoja kymmeniä vuosien varrella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 12:40

Sehän on ihan sama vaikka laittaisi turvetta seiniin kun Kosteuseristys on kunnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 24.09.2009 - 13:31

Laatoitus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.09.2009 - 14:06

Mattosysteemi on helpompi pitää puhtaana. Laatoituksessa saumat ajan mittaan tummuvat jos niitä ei hoida hyvin. Itse pidän tuosta mattosysteemistä myös seinissä, kuten lattiassakin.