Martat ja Martit kun kuoritte vihanneksia, miten päin sen teette , ulospäin kuorimalla tai itseenne päin ?

Minä olen vasenkätinen ja minulla peruna ym. on vasemmassa kädessä ja vedän terän itseeni päin, olen nähnyt että sitä tehdään terä ulospäin, juuresveitsi on kaksisuuntainen enkä osaisi kuoria ulospäin suuntautuvalla käden liikkeellä.

Avainsanat: kuorimaveitsen terän suunta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.09.2009 - 13:45

Kuorin itseeni päin,en osaa muuten kuoria.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 22.09.2009 - 11:35

Itselläni on sellainen Tubberwaren "kuorimaveitsi". Sillä kuorin yleensä pyöreät itseeni päin, mutta pitkulaiset juurekset ja vihannekset pois päin itsestäni.
Linkissä "strippari" mitä käytän.

Lähteet:
www.tupperware.dk/cps/rde/xc...l/815.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 12:24

Ostin vasta sellasen ihme vekotuksen ..millä kuoritaan..vihannekset vetelen itsestä poispäin..tosi hyvä ja helppo kuoria...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 12:41

suomessa itseenpäin ja thaimaassa poispäin,,johtuu erillaisista veitsistä..aasialainen ei osaa kuoria itseään päin

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.09.2009 - 13:11

Ylöspäin kuorin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 13:31

Itseäni päin kuorin perunoita, mutta joskus porkkanat kuorin ns.ulospäin itsestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 13:46

Toimin juuri kuin Ida tuolla edellä vastasi ja samat on välineetkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.09.2009 - 14:07

Itseeni päin kuorin minäkin. Joskus porkkanoita itsestä poispäin. Kuorimaveitsessäni on terät molempiin mahdollisuuksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 16:29

TOTTAKAI ULOSPÄIN KUIN PUUKOLLA VUOLLAAN. OLEN KILPAILLUT USEAN PERINTEISEN TAVAN HALLITSEVIA VASTAAN JA OLLUT AINA VOITTAJA. VEITSI ON FISKARS

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 17:05

Kuorimaveitsellä itseäni päin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 17:11

Samat tavat kuin Idalla ja Mariaana 53, mutta eri vehkeet =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 18:27

Perunat itseenipäin ja porkkanat päinvastoin

Lähteet:
Ainoa hyvä mitä Ikeasta löytyi oli kuorimaveitsi ja pitkä kenkälusikka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 20:22

Kuorin sellaisella pyörivällä kuorimaveisellä itseeni päin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 22:05

Itelläin sellanen ihka tavallinen kuorimaveitti (oiskos sit tuo vaik se fiskarssin jutska), ja nyt kun mietin niin kuorimaveittel aina itteäin päin kuorin... muut puukot/vuolennat sit asia erikseen, näin en nyt miettinynnä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 11:02

Itseeni päin kuorin kaikki vihannekset sekä perunat.Käänteen tekevä kuorinta veitsi on minusta hyvä juuri tällaiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 16:55

veitsellä itseeni päin, kuorimaveitsellä poispäin, ei liene ihan suositusten mukaista mutta niin se menee luontevasti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 22:56

kourin itseeni päin sillä,muuten koko hommasta ei tuu yhtään mitään...:)