Syöttekö silakkaa,onko silakka arvossaan?

Meiltä kokonaisia silakoita ei saa,kun kala hallista,silakkafileitä saa lähimarketistakin.

Avainsanat: kala terveellistä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.09.2009 - 20:14

Juuri tänään ostin hiilisilakoita. Ai että, jo nyt vetää poskesta kun tekee mieli niitä napostelemaan. Samoin silakkafileistä saa ihania pihvejä. Olen silakan ystävä paistettuna ja muuten laitettuna, etikkaliemessä en ole koskaan oppinut syömään. Voitaisiin sanoa, että ainakin minun kannaltani on hyvä, ettei silakkaa arvosteta. On minullakin varaa ostaa sitä kun ei ole hinta aivan pilvissä kuten muilla kaloilla (siika, ahven, kuha).

Kysyjän kommentti

Hiilisilakat on hyviä ja nyt niitä pitäs saada heti.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.09.2009 - 20:21

Silakkarullat ykköstä. Silakkapihvit menettelevät. Veikkaisin, että silakan arvostus Suomessa on maantieteellinen juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 20:32

Silakka on hyvä ruokakala. Viimeksi tänään oli lounaaksi kaurapaneroituja silakkapihvejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 20:43

Silakka on tosi hyvä..pihveinä,paistettuna,silakkarullat ja kaikenlaiset etikka-silakat..Söisin enemmän silakkaa..mutta kihti rajoittaa silakan syömistä..kun alkaa heti jalkoja särkeä..kun syö silakkaa..
Torilta saa kokonaista silakkaa...marketeista fileitä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 20:50

erittäin mielelläni, ja parhaimmillaan ne juuri merestä nostettuna, rannikon etuoikeuksia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 20:52

Hiilisilakat ja silakkalaatikko maistuu. Lisäksi teen silloin tällöin silakkarullia, joiden sisään laitan kuullotettua sipulia sekä anjovista ja päälle kermainen soossi, nam.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 21:01

Silakat pitäisi ostaa melko pieninä kun isommissa on elohopeaa ja ties mitä jäämiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 21:02

silakka on hyvää varsinkin vatsat vastakkain paistettuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.09.2009 - 21:14

Olen aina pitänyt silakoista, mutta täällä Savossa niitä ei arvosteta. Jouluisin teen yleensä maustekalat silakasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 21:35

On silakka hyvää, silakan haju nyt ei niin kovasti kiehdo. Valmiina purkissa ihan helppo ateria. Silakkapihvit ja perunamuusi, juhlaruokaa !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.09.2009 - 21:50

Voi että alkoi tekemään mieli silakoita. Täällä kun niitä ei saa kuin joskus harvoin, jos viitsii matkustaa bussilla keskustaan hakemaan. Ihan jo silakoitten takia olisin valmis muuttamaan Hesaan takaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 22:01

juuri tänään paistelin silakoita. nam. vaikkakin pakastealtaasta tuli ostettua. harvemmin tulee silakoita syötyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 22:54

Pieniä on silakat joulukaloiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 00:12

En syö silakoita nykyisin enää ollenkaan. Syynä on mm. alla oleva tutkimus. Yleensä ostan muikkuja, joissa pitoisuudet ovat huomattavasti pienempiä. Hauki on suurimpia DDT:n kerääjiä ja niitä en ole syönyt enää aikoihin.

HY: Haitalliset orgaaniset yhdisteet kertyvät Itämereen
Lähettäjä: Minna Merilainen/halvi/Helsingin yliopisto 04.04.2008 10:06
Helsingin yliopisto
Viestintä / Kumpulan tiedekampus

Haitalliset orgaaniset yhdisteet kertyvät Itämereen

Vaikka polykloorattujen bifenyylien (PCB-yhdisteiden) ja organoklooriyhdisteiden kuten DDT-yhdisteiden käyttö on ollut kiellettyä vuosikymmenten ajan, niitä oli edelleenkin osoitettavissa Itämeren sedimentissä, silakoissa ja merenpohjalla elävissä simpukoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.09.2009 - 01:01

silloin tällöin syön silakkaa, ihan hyvää kalaa on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 02:35

En syö silakkaa, enkä muista milloin olen siitä mitään laittanut. Muut kalat kelpaavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 06:27

Meillä syödään silakkaa monella tapaa valmistettuna hyvinkin usein, torilta aina niitä haen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 08:13

Olenkohan ainut joka melkein inhoaa silakkaa? En syö enkä laita. Haisee ja maistuu pahalle ja on lisäksi epäterveellistä. Ei ole kissatkaan syöneet. Savusilakasta ainoastaan joskus tykkäsin, mutta tosiaankin täällä Savossa niitä näkee hyvin harvoin. Kuhaa lähden tästä nytkin pyytämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 08:19

Eilen viimeksi ostin paistettuja silakkapihvejä.Maukkaita olivat.Tulee syötyä niitä niin harvoin, etten ajattele niiden pitoisuuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 09:04

Parhaiten minulle maistuvat halsterisilakat, mutta myös paistetut silakat tai silakkapihvit ovat suosikkiruokiani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 09:36

Voi ei
joskus isännän mieliksi
minulle jäi silakoista kauhu
kun edesmennyt köksänope
järjesti ylä luokilla minulle silakka ruuista kokeita
oli savustetut
laatikko
aivot kieltäytyvät muistamaan enenpää silakka ruokia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 09:41

kyllä syödään ja melkein kaikkea laitan silakasta, mutta etikkaa en niissä voi käyttää.. etikka ei sovi sapelleni..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 17:17

Ei kuulu silakka meidän ruokapöytään, haiseekin pahalle !