mitä tarkoittaa sana "merenlapsi"

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.09.2009 - 06:56

Minusta merenlapsi on sellainen joka on aina asunut meren läheisyydessä ja pienestä pitäen tottunut mereen.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.09.2009 - 01:42

Ahti pikkupoikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 06:35

oiskos sellainen lapsi joka asuu paatis suuremman osan lapsuudestaan tai joutuu olemaan paljon merellä, esimerkiksi koti jossain saaressa ja kaikki kulku tehdään mantereelle paatilla...arvaus ihan vain...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 07:40

Tämä Viron ex pressa Meren lapsi, sanan varinaisessa merkityksessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.09.2009 - 09:21

Sellainen ajatus tulee mieleen että hän on elänyt elämänsä merenrannalla ja on tutuksi meren kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 09:43

Ajattelisin että Merenlapsi on ihminen joka rakastaa merta ja tuntee olevansa vapaa sen äärellä. ^^

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 21.09.2009 - 10:38

Merellä asuva, merta rakastava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 14:14

Merellä syntynyt ja elämäänsä viettänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 15:21

itse olen viettänyt koko lapsuuteni merellä/meren saarissa, aikuisenakin aina kun siihen on ollut tilaisuus, silti en ole ole osanut pitää itseäni meren lapsena tai koskaan kuullut siten nimitettävän

eräissä satamakaupungeissa 'meren lapsiksi' kutsuttiin isättömiä lapsia (= isä tuntematon tai muuten vaan hukassa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 15:58

Meren tuoma, eli isä merimiehenä jossain, kentien edelleenkin, mereltä tlullut ja sinne takaisin mennyt, avioton lapsi. Minä kutsun sellaisia lapsia, jotka on aikaansaatu etelänmatkoilla, matkamuistoiksi. Ehkä merenlapsi on aikaisempi nimitys samanlaisille "rakkauslapsille".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 20:01

Kirjailija Veijo Meren poika

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 21:51

Sellainen joka asuu saaristossa..eli jatkuvasti meren läheisyydessä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 13:59

On syntynyt merivedessä.