Oletko ollut koulukiusattu ?

Minä olen ollut joskus vuosikymmeniä sitten ja vieläkin koen sen asian vaikuttavan itseeni. Ehkä itsetuntoni on siitä kärsinyt eniten ! Entä sinulla, jos olet ollut ??

Lisätty: 20.09.2009 - 23:36

Niin, vähäviisas !! Itse olen myös SITÄ aikaa elänyt ja ei silloin ollutkaan koko juttua keksitty, mutta näin jälkeenpäin sen tietää ja tunnistaa. Eihän silloin niistä asioista puhuttu kenenkään kanssa ja siksihän ne ovatkin jääneet vaivaamaan ?

Avainsanat: kiusattuna koulussa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.09.2009 - 07:37

en onneksi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.09.2009 - 23:30

en ollut, enkä kiusannut, tuskinpa koko juttua oli vielä keksitty silloin kun minä koulua kävin

Lisätty: 21.09.2009 - 00:22

enempi me kiusattiin opettajia kuin toisiamme, jotkut jutut ehkä vähän hävettää näin jälkikäteen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 23:50

kyllä jonkin verran on kiusattu, ei kuitenkaa yleensä fyysisesti. on vaikuttanut niin etten pysty/uskalla tutustua ihmisiin enkä myöskään luota keneenkää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 21.09.2009 - 01:16

En ole ollut, Hyvin "suosittu" olin kouluaikoinani, puolustin koulukiusattuja ja välillä jouduin tämän takia asettumaan kavereitanikin vastaan, silitkään minua ei koskaan alettu kiusaamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 06:19

en ole ollut, eikä meidän tyttöluokalla kiusattu ketään muuta, kuin opelle keksittiin jotain jäynää....ihan harmitonta, mutta hauskaa....ainiin olen ollut melkein aina tyttöluokalla, mut 6 luokalla oli yks hemmo joka istui takanani ja hän minua yritti kiusia, mutta sekin loppui lyhyeen, kun opettaja pisti pojan anteeksi minulta pyytämän koko luokan edessä....en saanut traumoja, oltiin hyvät kamut sen jälkeenkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 06:25

Ei kiusattu koulussa minua.Tulin hyvin toimeen kaikkien kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 07:36

Minua ei koulussa kiusattu vaikka olin lihava lapsi.Olin kiusattujen puolustaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 08:09

Kyllä olin.

Kiusaamista voi olla työpaikoillakin, tosin ei minua kohtaan ja ei työpaikoillani.
mutta olen kuullut tapauksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 08:46

En osaa sanoa, oliko se koulukiusaamista vai muuten vaan kiusaamista. Yksi luokkatoverini nipisteli (ja irvisteli!) sekä töni minua aina kotimatkalla. Vanhempani olivat sanoneet, että en saa "vastata samalla mitalla". Kerran sitten yksi naapuri näki ja kauhisteli asiaa minun vanhemmilleni. Silloin tuli mitta täyteen. Seuraavalla kerralla kun se tyyppi taas tuli kimppuuni, niin heitin sen nokkospensaaseen. Siihen loppui ilkeily ja meistä tuli jopa hyvät kaverit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 09:00

Jonkun verran kiusattiin kyllä, mutta ei ollut onneksi jokapäiväistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 09:42

Jonkun verran on kiusattu meikäläistä, mutta ei mitenkään jokapäiväisesti eikä samat tyypit kiusannu putkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 10:08

Yläasteella olin koulu kiusattu ja se oli tosin hyvin ikävää. Rupesin pelkäämään että se tapahtuu koulussa joka päivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.09.2009 - 10:09

En muista sellaista tapahtuneen koskaan. Opettajat kiusasivat lapsia. Ihme että on rystyset tallella käsistä. Karttakepillä niin monta kertaa hakkasi yksi "hullu" opettaja. Muitakin kuin minua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 12:17

En ole koulukiusattu mutta ehkä luokan mukana sallimassa. Kyllä on hävettänyt koko ikäni koska en mennyt väliin kun olin luokan guru. Oma tyttöni oli koulukiusattu alaluokilla. Joukossa tyhmyys tiivistyy. Mutta siinä meni jotenkin vaan mukana

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 16:04

Ehkä pojat minua vähän kiusoittelivat, ei se varsinaisesti kyllä kiusaamista ollut. Koulusata on minulla pelkästään hyviä muistoja, mitä ylemmille luokille tultiin, sitä hauskempaa oli. Olin kiltti koululainen ja opettajat panivat minut aina hälisevien poikaoppilaiden keskelle "rauhoittamaan" ryhmiä. Siellä poikien keskellä vasta hauskaa olikin. Sain kuulla kaikki heidän metkunsa ja salaa osallistuinkin niihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 17:53

Joskus 3-4 luokilla minua kiusattiin ja vieläkin tulee ikävä olo sitä muistellessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 18:45

En niin että olisi hermot menneet.
Yläaste ikäisistä pojista noin 8% kokee tulleensa kiusatuksi ja tyttöjen kohdalla luku on noin 5%. Toisaalta jollekin kiusaamista voi olla sellainen mille taas toinen nauraa, osa voi tietyssä iässä olla erittäin herkkä eikä kaikki ole aina tarkoitettu irvistelyksi. Tietysti johdonmukainen silmätikuksi ottaminen ja leikeistä ulos jättäminen ei varmaan naurata ketään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 21:53

Ei siihen aikaan ollut koulukiusausta kun kävin koulua..oli paljon hyviä kavereita...paljon..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 22:17

kyllä olen ollut. ala-aste oli yhtä käppyrää. usein lintsasinkin sen takia kun en vaan uskaltanut enää mennä aamulla kouluun. kukaan aikuinen ei sille asialle tehnyt silloin mitään. siitä se sitten on seurannut minua tähänkin päivään huonona itsetuntona ja masennuksena...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 23:49

Kerhosta ala-asteen viimoseen luokaa asti sen takia ku olin ujo ja hiljane,kaiken lisäks näkö huononi äkisti joten sain silmälasit.Yläasteel sit kiusattii sen takia ku pukeuduin niiku itestäni oli hyvä enkä leviksii kuten muut.Jälkeen päin oon sen ansiosta saanu rohkeutta (oon kyl vielki hieman ujo) olla edelleen oma itteni ja puolustaa itteäni.