Oletko ise tehnyt voileipäkakkua?

silloin,kun täytin 50 vuotta teimme ystävättäreni kanssa 4 voileipäkakkua.Kumpikaan ei ollut tehnyt aikaisemmin,ne onnistuivat hyvin ja tekivät kauppansa,Martoilta kysyin mihin juusto sulatetaan,siitä tuli se kuorutus.Ne oli kala ja liha kakut.

Avainsanat: voileipäkakku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.09.2009 - 01:06

Olen tehnyt montakin kertaa. Paras voileipäkakku tulee mielestäni näin:
Paahtoleipää, vaaleata ja ruisleipää viipaleina ladotaan vuoronperään päällekkäin. Leipäviipaleita kostutetaan hiukan lihaliemellä. Väliin laitetaan aina sitruunamajoneesia ja savupallasta, joista on tehty tahnaa, sekä ohuita viipaleita savukinkkua. Kuorrutukseksi kakun päälle ja sivuille laitetaan sitruunamajoneesia, kuorittuja katkarapuja, tomaattiviipaleita, tuorekurkkuviipaleita ja koristeeksi persiljaa. Varo kostuttamasta leipäviipaleita liikaa, että kakusta ei tule vetistä. Kakku ei kestä jääkaapissa 2 vuorokautta pidempään, sillä se vetistyy ja ei maistu enää miltään.

Kysyjän kommentti

Aion kokeilla tätä sinun tekeemääsi voileipäkakkua vaikutti niin herkulliselta.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.09.2009 - 19:00

jo olen kans tehnyt , ei niiden tekeminen ole vaikeaa....siinä saa käyttää luovaa taitoaan ....ja ohjeitakin on lehdet pullollaan... jotta kokeilemaan vaan .... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 19:10

Olen tehnyt kauan aikaa sitten. Piäisi innostua tekemään uudelleen, kun on varaa valita täytteistä yms. Valmistujaisjuhliini tilasin valmiin kakun ja hyvää oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 19:19

Minä olen kans muutamia kertoja väsännyt itse voileipäkakkuja.Viimeksi paistoin leivänkin itse kakkuun ja oikein maukas tuli.Pitäs oikeastaan tehdä useemminkin voileipäkakkua vaikka ihan omaksi iloksi :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 19:58

Muutaman kakun tehnyt aikoja, aikoja sitten. Pitäisikin joku viikonloppu tehdä omaksi iloksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 20:21

Kyllä sitä on varmaan joskus tullut tehtyä, ei nyt vain tule mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 20:23

tein vissiin omiin 18-vuotis synttäreilleni.. ihan hyvää oli :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 20:28

Kyllähän niitä aina välillä tulee väsättyä..ja hyviä on tullut..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 20:45

En ole vielä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 21:03

ei oo tullu tehtyä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 22:07

Olen tehnyt ja osaan taidon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.09.2009 - 22:44

Kerra oon tehny,ku äiti neuvo mite se tehää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 21.09.2009 - 01:19

Olen ja hyvää tuli!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 06:40

Kyllä minä olen niitä paljon tehnyt, tuttavien juhliinkin paljon , syntymäpäiville, rippijuhliin, ylioppilasjuhliin jne. kehuja on aina tullut, pidän tuollaisesta näpertämisestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.09.2009 - 09:06

Monta ohjetta löytyy kaapista toteuttajaansa. Jonain päivänä sen teen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 09:16

En ole, sen sijaan teen kyllä erilaisia piiraita. Voileipäkakut kuuluvat jotenkin menneeseen aikaan,
eli eivät ole in nykyään. Harvoin niitä näkee missään tarjottavan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 10:19

En ole vielä koskaan itse tehnyt. Mutta toisten tekemänä olen sitä syönyt ja hyvää on ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 16:28

Olen tehnyt, aikaisemmin enemmänkin. Mielikuvituksella niistä selvitään, pääasia on, että ovat tarpeeksi kosteita.