Jos itel ei ole oikeutta kuljettaa hevosia takas omalle tallille. Kuka vastuussa (hevonen ylläpidossa)????

Lisätty: 18.09.2009 - 20:44

Hevonen on mulla ylläpidossa ja lisäksi omistajan poni on "kaverina" tälle ylläpitohepalle. Nyt on riita siitä kuka tuo hevoset takas omistajan tallille ja kun mulla ei ajo oikeutta ole.. Toiseksi ollaan miehen kans ajettu peräkärryn kans ees taas hakemassa rehua sieltä. Viimeksi eilen, mut saatiin vain kuusi hangollista.. Ja nälässä ei heppoja pitäis pitää. Sopimuksia ei ole ku suullinen.. kuljetuksista vielä vähemmän..

Lisätty: 18.09.2009 - 21:11

Lupasi hakea ne mut muutti mieltään asiasta. Tästä on tapeltu jo muutama päivä niin et mulla menee yöunet... Parhaani mukaan yritän heppoja hoitaa, mut ottaa päähän ku luvataan ja sit ei tehdäkkään niin:/

Avainsanat: hepan kuljetus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.09.2009 - 20:44

Itse taidat olla omistamastasi hevosesta vastuussa. Mikäli kysymyksessä on vuokrahevonen, niin vuokrasopimuksessa pitäisi olla tarkkaan selvitetty, mikä kuuluu sinun ja mikä omistajan vastuulle. Kysy tallilta apua kuljetukseen, joku varmasti auttaa sinua ongelmassasi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 18.09.2009 - 20:29

Jos kyseessä on sinun hevonen ja sen kuljetus sinun talliisi, niin vastuu on sinun tai vanhempiesi. Riippuu iästäsi. Hevosen ylläpitäjä ei ymmärtääkseni ole vastuussa kuljetuksista. Tosin enhän tiedä millainen sopimus teillä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 20:52

omistaja on tietty aina vastuussa hevoisestaan, mutta jos se on ollut sinulla hoidossa ja olet luvannut sen hoitaa, niin kannattaiskos sun kysyä sieltä omistajalta , joskos ne hoitais sen hepoisen sinne minne se sit pitäiskin , tai ne hevoiset...mutta hoida nyt kuitenkin niitä tai sitä hivosta , vaikka ei oiskaan vielä siellä missä pitäis, ainakin niin kauan , kuin se tilanne selviää...

Lisätty: 18.09.2009 - 21:02

no voihan hitsi, on siinä pokkaa omistajalta, joka tuntuu kuin ei yhtään välittäis hevosistaan... jos ei tuon vertaa välitä, et hakis ne talliinsa , niin pelottaa vaan mitä sit kun ne ovat sielä tallissa , mitä niille hevoisille sit tapahtuu , kuka niitä hoitaa ym.. nyt ne voi hyvin, kun sinä pidät niistä huolta , mutta mitä sit ? en uskalla ajatellakkaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.09.2009 - 01:20

Jos sopimusta ei ole, omistajalla on vastuu hakea hevoset. Jos asiasta tulee riitatilanne, voitat sen kirkkaasti. Olen kysynyt tätä joskus SRL:n oikeusavustajalta, johon hän vastasi: Omistaja on aina viimekädessä vastuussa hevosistaan, vaikka ne olisivat vuokralla.