Mitä paikkaa tai matkaa suosittelisit muillekin? Ja LYHYT perustelu miksi siellä kannattaa käydä.

Mikä siellä oli parasta?
Voi olla kotimaassa tai ulkomailla, rajataan alue nyt max. 6 h lentäen ja sellainen paika, että olisi 'taviksien' mahdollista käydä.( ei extreme juttuja)

Lisätty: 18.09.2009 - 13:47

Matkaosiosta löytyy niitä kokemuksia, mutta saa kai niitä täälläkin kysellä.

Avainsanat: matka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 18.09.2009 - 14:26

Kreikka, Parga, todella kaunis kreikkalainen kylä, kaunein paikka missä koskaan olen ollutkaan, vehreä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.09.2009 - 13:44

No vuodeosasto olisi minun ehdotukseni. Vaikka nyt tuttuja ei siellä olisikaan. Mutta voisi tulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 14:35

Kaikki tiet vievät Roomaan. Oikeana sunnuntaina sattuu Pietarin kirkolle niin voi nähdä Paavinkin.
Colosseumille voi kävellä vaikka Via Appiaa pitkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.09.2009 - 14:41

Kyllä saat kysellä. Minä suosittelen kuitenkin kotimaan matkailua. Kesäaikaan Suomessa on maailman kauneimmat paikat. Ja niitä löytyy umpäri maata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.09.2009 - 15:25

Suomessa Hanko ehdottomasti: kaunis, aurinkoinen kaupunki jossa mahtavan liikuntamahdollisuudet niiden upeiden kallioiden ansiosta. Ei tarvitse auringonpalvojan rannalla maata. Ulkomailla Kreikka: ystävälliset ihmiset, mahtavat maalaismaisemat vaikka motskarilla kulkea ja aurinko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 17:31

Oma huippukokemukseni matkoilta on Puerto de la Cruz karnevaalien aikaan keväällä ja siellä hotelli Marina. Parvekkeelta katselimme joka ilta karnevaalikulkueita ja yöt saimme kuunnella tanssimusaa huoneessamme. Minulle kerrottiin, että siellä on Euroopaan suurimmat karnevaalihumut. Ja siltä ne todella vaikuttivat. Aivan uskomattoman hienoja lavetille rakennettuja temppeleitä ja muita mielikuvituksellisia rakennelmia yhden illan juhlintaa varten. Koko karnevaali huipentui viimeiselle viikolle, silloin kannattaa matkustaa edes kerran elämässään seuraamaan mahtavaa menoa, ilotulituksia ja sardiiniin hautajaisia.Tyttäreni oli mukana kadulla tanssimassa, minä nukuin metelistä huolimatta. Sinne haluaisin vielä takaisin, mutta luultavasti en enää koskaan mene.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 19:24

No jos ei kovin kauas niin Pohjoiseen ja sitten Norjan puolellakin voisi käydä. Ihanat ja jylhät on maisemat !!i

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 21:45

Kreikkaan, Kreetan saarelle, Portugaliin, Praia Da Rochaan, Mallorcalle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 08:59

Suosittelen Euroopan kiintoisia kaupunkeja joissa riittää nähtävää ja koettavaa. Tietysti täytyy olla kulttuurista kiinnostunut ja siitä kuinka ihmiset elävät muissa maissa.
Bryssel, Saksan monet kaupungit esim. Munchen, Amsterdam, Kööpenhamina.
Maana Norja on uskomattoman kaunis - upea luonto.
Vilna, Puolassa Krakova, Ruotsissa Visby (ja koko Gotlanti).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 18:00

Kuuden tunnin lentomatkan jälkeen löytyy Fuerteventura ja siellä Corralejo. Suosittelen nimenomaan tätä pohjoisosan kylää, sieltä löytyy vielä paikallista asutusta. Ei Jandiaan, liikaa turisteja.... Corralejossa suomalaisilla matkanjärjestäjillä hyvät huoneistohotellit keskustassa.
Esim. Fuente Park ja hieman keskustan ulkopuolella, mutta aivan inhimillinen kävelymatka,
Marismas. Molemmat Aurinkomatkojen. Löytyy kaupungin ranta, dyynit, ja länsirannalla El Cotillon kylä ja uepat rannat (minun suosikkini). Autoilu kannattaa, rauhallista ja hyvät tiet.
Ajui on länsirannalla, josta löytyy mahtavat meren syövyttämät luolat.
Ravintoloissa löytyy, ueassa suomalaiset listat. Minun suosikkini on rannassa La Casa de la Carne.