Onko kenellekään tullut koskaan sellaista fiilistä, että haluaisi pitää vapaa vuoden normaalista elämästään muuttamalla jonnekin?

Toiseen ympäristöön, kenties toiseen maahan..jne. Itse pohdiskelen sitä juuri nyt, tai olen ajatellut sitä viime keväästä alkaen. Ajatus kehittyy ja kypsyy. Voisin tehdä työtä ja asua vuoden ihan erilaisessa ympäristössä kuin missä nyt olen.

Avainsanat: vaihdos vuosi väli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.09.2009 - 17:18

On tullut, ja olen sitä jo toteuttanutkin osittain. Kokonaista vuotta en haluaisi olla poissa Suomesta ja perheestäni erossa, mutta pidempiä jaksoja kyllä olenkin poissa, ja osan siitä aivan yksikseni. Elämä Egyptissä on niin erilaista, että mikään ei muistuta siellä Suomesta eikä suomalaisuudesta. Se on myös rentoutumista.

Kysyjän kommentti

Toteuttakaamme siis unelmia ja haaveitamme.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.09.2009 - 08:58

Kyllä olen sellaista miettinyt. Hyvä ajatus .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 09:20

Ei ole minulla sellaista mielessä käynyt,kun rakastan omaa kotipaikkaani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 09:33

Joskus 80-luvun alussa suunnittelin muuttoa etelä-ranskaan.
Siitä lähtien muutto on ollut jossain taka-alalla hautumassa koko ajan. Kuvittelen kai olevani korvaamaton, kun en ole vieläkään muuttanut?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.09.2009 - 09:36

Amerikkaan lähtö oli lähellä 80-luvun alussa. Jäi lähtemättä, eikä sen jälkeen ole tullut mieleen pidemmälle muutot. Kotimaassa voisin muuttaa ihan mihin vaan, mutta mieluummin tuonne etelärannikolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 10:12

tyttäreni oli ihan tossissaan lähdössä gampiaan tekemään jotain hommia, en nyt muista sitä nimikettä, mutta täältä suomesta ymmärtääkseni sinne jotain porukkaa haettiin, hän oli ollut siellä jo useampaan otteeseen ja jutteli työpaikallaankin vuoden vapaasta , mutta sitten vaan käveli elämään mies ja hääkellot soi, kuten perhekkin kasvoi , nyt 4v- ja 1,5 v lasten äitinä ei moista ole edes ajatellut enään., kuten en minäkään..oma kotikullan kallis....ihan riittää tuolla tupa-autolla pienet muutaman päivän pituiset retket, sit onkin jo kova koti-ikävä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 10:53

Juu lähtisin milloin tahansa vaikka erakoksi erämaahan jos vain elämäntilanne sallisi:)
- yksinkertaista ja mukavaa - rauhallista elämää: se vasta olisi jotain se!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.09.2009 - 10:57

Voi useinkin. Lähtisin heti sapattivuodelle jos vain olisi varaa ja mahdollisuus siihen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 11:03

Hyvinkin usein. Nyt kun olet päästänyt ajatuksen mieleesi, pohdi sitä ja toteuta mikäli mahdollista. Hieno ja avartava kokemus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 11:12

Joo kyllä monet kerrat tällainen iskee mieleeni. Mutta ei aina olen mahdollisuutta sellaiseen.Mutta edi ajatus mihinkään kaada.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 12:43

Kyllä on ollu mielessä muutto kaupungista maalle kokonaan.Vuoden kokeilu voiskin olla hyvä juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 12:59

Ei nyt ole sellainen käynyt mielessä kun on vakinainen työpaikka, mielenkiintoinen ja tarpeeksi haastava. Ulkomailla elämistä olen kokeillut kyllä, sekä työssä ollen että opiskeluaikoinani.
Joskus koittaa se aika jolloin voi oleskelella ulkomailla ihan niin paljon kun huvittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.09.2009 - 14:31

Kyllä on tullut!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 14:50

kyllä. amerikkaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 19:26

Joskus nuorempana oli tarkoitus lähteä kauas pois, mutta nyt ei oo hinkua sen enempää. Oikeesti harmittaa, kun ei tullut lähdettyä. Nykyajan nuorille suositan ulkomaille tai muualle menoa, mikäli vähäänkään ovat menossa itse... Kaikki on pääomaa tulevaa varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 21:28

Kyllä ja erittäin usein.
Aikoinaan se vuorotteluvapaa (4kk) auttoi tässä asiassa erittäin paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2009 - 10:44

Olen aina haaveillut asuvani talvet etelässä. Jos elelisin yksin, niin en miettisi yhtään, vaan menisin.