Kuinka pitkä jono on paikkakunnallasi lääkärin vastaanotolle? Siis ei kiireellisissä tapauksissa.

Jonossa olen ollut jo viikon, en tiedä kuinka pitkä jono on (Hesassa) Vastausta ei ole kuulunut.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.09.2009 - 18:38

Aamulla kun soittaa vastaaotolle niin samana päivä pääsee 8.00-16.00 vlisenä aikana. Elikkä hyvin on marjat meidän kylässä.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 16.09.2009 - 18:44

Kuulemani mukaan jopa samana päivänä hyvällä tuurilla, mutta muutamien päivien odotus on muuten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 18:48

Työnantajani maksaa yksityiselle lääkäriasemalle ja saan käydä siellä. Terkkarissa lääkärit ylityöllistetyjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 19:14

Päivystys tapauksissa pääsee samana päivänä..mutta muuten saa jonottaa ainakin viikon..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.09.2009 - 19:25

Varttumaan täälläkin joutuu. Toistaiseksi olen päässyt päivystykseen. Olen luonteeltani sellainen että menen sitten vasta kun on viimeinen pakko lääkäriin.
Kerran kävin ruinaamassa hoitajilta lastaa sormeeni kun olin huitaissut lekalla siihen. Eivät antaneet vaan laittoivat samantien päivystävälle. Tohtori määräsi röntgeniin ja paha murtumahan siellä oli - sain kuitenkin sen lastan mitä menin hakemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 20:02

Kiireettömissä tapauksissa pääsee viikossa, kiireellisissä saman päivänä. Antavat ajan, milloin voi tulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 20:14

Nyt on helpottunut tilanne meidän tk-keskuksessa,viimeeksi mieheni tutki iranilainen naislääkäri.Tilasin ajan torstaina tiistaina pääsi lääkäriin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 20:28

Soitin juuri tänään isännälle ajan sain huomis aamuksi
vaikuttiko et potilas oli mies
itselläni on ollut kolme viikkoa odotus aika

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 20:41

en tiedä kuinka pitkät jonot ovat koska olen vähän aikaa sitten muuttanut ja käyn lääkärissä harvoin, ehkä joku 1 kerran 2 vuodessa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 20:55

ei ole pitkä.. pääsee aika nopeesti ja kun antavat ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 21:02

Viimeksi sanottiin, että tule samantien.
Muutamassa tunnissa sinne pääsee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2009 - 22:25

Terveyskeskukseen jotuu jonottamaan,enkä sinne enää mee ku en saa asianmukaista ja kunnollista hoitoa (oma lääkäri ulkomaalainen).Soitin yksityiselle (täysin suomalainen) ja pääsin heti seuraavana päivänä ja määräs heti tutkimuksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 09:27

Neuvolaan on päässyt erittäin nopeasti ja terveyskeskuksen jono oli viimeksi noin tunti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.09.2009 - 18:38

Olen yrittänyt jo pitkään saada aikaa "ei kiireelliseen" vaivaa ja aina kun soitan, on kaikki ajat menneet eikä uusia listoja vielä ole. Eli aikaa ei tunnu saavan millään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2009 - 12:50

Mitä tarkoitat jonolla? Terveysasemallehan annetaan aikana, esim. 3 viikon päähän. Jos on kyse askuutista asiasta, sen kun menee sinne paikan päälle heti aamulla. Ensiksi varmaan joudut terveydenhoitajan haastatteluun ja jos aihetta on, pääset lääkärille samana päivänä. Käytännöt vaihtelevat hieman eri terveyasemilla. Useimmiten menen muualle kuin kunnalliselle lääkärille.

Lähteet:
Helsingissä näin