mistähän johtuu että suurin osa ihmisistä on ilkeitä toisilleen ja haastavat riitaa yms.

jos minulla olisi rahaa niin ostaisin jonku mökin keskeltä metsää ettei tarvitsisi nähdä ikinä ketään

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 14.09.2009 - 21:05

Varmaan tämä kiristyvä tilanne tekee jokaisen ärtyneiksi ja kateellisiksi. Kotona jos on työttömyyttä ja rahavaikeuksia, niin pinna kiristyy itsellä niin että helposti tulee ärhenneltyä. Työpaikoilla sen huomaa silloin erittäin hyvin kun on pelkona lomautus ja irtisanominen. Silloin niitä pahanpuhujia ja ilkeämielisiä löytyy, vaikka juuri on oltu mitä parhaimpia kavereita.
Ja sitten on niitä jotka ovat jatkuvasti ilkeitä ja riidanhaluisia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.09.2009 - 21:04

Se osoittaa vaan omaa riittämättömyyden tunnetta.Tai itsetunto on heikko

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2009 - 21:10

ei pidä paikkaansa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2009 - 21:35

Mielestäni yleistät nyt liikaa. En usko tuollaisia väitteitä. ainakin itse olen huomannut kuinka voin olla "peilinä" toisille ihmisille. Ilkeily vastaan ilkeily. Jos on ystävällinen itse toiselle, ei toinenkaan ainakaan kauaa ole ilkeä sinulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2009 - 22:29

En minäkään ihan tuota otsikkoasi allekirjoita. Kyllä olen tavannut kilttejäkin ihmisiä ja ehkäpä juuri valtaväestönä. Mutta se mökki jossain päättyvän tien päässä olisi tosi ihana. Ei mitään linkkejä yhteiskuntaan, ei virkamiehiin, ei virastoihin, ei päättäjiin ym. Niiden kanssa tulee aina riitaa vaikka ei sitä itse haastaisikaan. En tiedä onko sitä tullut vanhaksi kun ajattelee, että ei enää ymmärrä tämän maailman menoa vai onko se todella mennyt päin mäntyä...?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2009 - 22:35

En kyllä ole samaa mieltä..on paljon ihania ihmisiä olemassa..mikä on ihana asia...oisko itsessä syy jos ei tule ihmisten kanssa toimeen...ja on riidoissa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 15.09.2009 - 00:10

Jaahas, tätä olen itsekkin miettinyt, tyhmyyttäkö sitten lienee vaan.
Onneksi nyt ei ehkä ihan suurinosakaan kuitenkaan ole sellaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 07:45

Eivät ole ilkeitä eivätkä haasta riitaa ihmiset, joiden kanssa minä olen tekemisissä.Kurjaa jos sinusta tuntuu tuolta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 08:35

Minä olen niin paljon yksin
ettei tule riitaa kenenkään kanssa
illalla kun perhe tulee kotiin
koitan ladata akkuja siten että
kuuntelen heidän hyvät ja huonot asiat rauhallisesti
en tiedä onko tämä olo muoto hyvä
tämän pitää vain hyväksyä
kun ei muuta ole tarjolla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 09:16

Ihmiset hakevat hyväksyntää mitä oudoimmilla tavoilla joskus. :(
Kateuskin tekee joskus tepposet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 09:21

Kateellisuus on kansantautimme ja se näkyy mitä ihmeellisemmillä tavoilla.
Muutama nimimerkki on saanut täälläkin punaisen kortin osittain sen takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 09:47

Missähän ne ilkimykset oikein luuraavat, kun minä en semmoisiin törmäile?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 12:39

"Suurin osa ihmisistä" ... en allekirjoita tuota että suurin osa ihmisistä piruilee toisilleen. Kateudesta seuraa tietysti kaikenlaista, sen huomaa täälläkin. Mutta ei kannata välittää, antaa vaan ilkeilijän suoltaa ilkeyksiään, ei kovin kauaa jaksa ellei nyt sitten ole ihan "erikoistapaus".
Elävässä elämässä en tapaa ilkeitä ihmisiä. Työpaikalla se ei menesty ja vapaa-aikana saa valita ihmiset/ryhmät joiden kanssa on tekemisissä.
Ilkeily ja eräät naiset on pettämätön yhdistelmä, maustettuna juuri sillä kateudella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2009 - 14:51

Ikävää, että ympäristösi on kokemuksenasi tuollainen. Mieti, voitko tehdä asialle jotakin. Olen minäkin kohdannut ärhenteleviä ihmisiä, mutta yritän aina selittää heidän ärhentelynsä johtuvaksi jostain heidän ikiomasta ongelmastaan, minulla ei sen asian kanssa ole paljonkaan tekemistä. Äksyilijältä voi ystävlääisesti kysyä: "voinko olla jotenkin avuksi siinä asiassa ?". Takuulla tyyntyy ja hämmästyy täysin odottamatonta regointiasi. Suurin osa, oikeastaan kaikki ihmiset rakastavat rauhaa , eivätkä haluaisi riidellä toisten kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.09.2009 - 18:44

Heikolla itsetunnolla varustetut ihmiset ovat usein ilkeitä. Kun eivät muuten pysty asioita sanomaan. Ilkeyden taakse on hyvä piiloutua. Näkemys tämäkin.