Miten kunnallinen päätöstenteko pääpiirteissään etenee? Miten voin hakea muutosta kuntapäätöksiin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.09.2009 - 15:06

Saamassasi hallinnollisessa päätöksessä ilmoitetaan miten muutosta haetaan (jos asia koskee sinua henkilökohtaisesti).

Lisätty: 15.09.2009 - 08:50

Hallintopäätöksissä on aina valitusosoitus, se on rutiinia kunnan virkamiehille, siinä heitä ei tarvitse neuvoa. Täytyy vaan osata lukea... enkä tarkoita tätä aloittajalle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 14.09.2009 - 15:28

Kyllä ne muutoksenhakuohjeet on aina kerrottu siellä päätöksen loppuosassa tai kääntöpuolella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2009 - 15:30

Minä en tiedä tarkalleen mitä kunnan tai kaupungin säännöt sanelevat, mutta minä vaan kyselin 608 € laskun perään täällä Turussa, hulevesi vuotuinen määrä oli kyseessä joka on johdettu kaupungin viemärijärjestelmään, minä en sanamuotoa osannut muotoilla, poikani virkansa mukaan selonteon teki , talo on hänellä myös tällä kadulla, meillä on nämä vanhat 1928 rakennetut talot , hirrestä ja sokkelit on maahan kiintyneet, eli jos on sokkelin ympäriltä vesi johdettu yleiseen hulevesijärjestelmään talot hajoaa, meillä on taloa kiertävä järjestelmä, kaivo kosteuttaa savimaata, kaupungin ehdotus vesiasioihin olisi nämä talot romahtaneet täysin, koko vesihanke on siirretty monia vuosia, ja minun elin aikanani ei taloon kosketa , on museolautakunnan suojeluksessa.

Lisätty: 14.09.2009 - 15:31

Sinulla on päätöksessasi ohjeet miten asia etenee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2009 - 16:44

Kunnanvaltuusto tekee omia päätöksiään. Kunnan jäsenellä tai asianomaisella on oikeus tehdä kirjallinen oikaisuvaatimus kunnan muiden viranomaisten kuin valtuuston päätöksistä, josta tehdään kunnallisvalitus. Kunnan viranomaiset tekevät kuntalaisia koskevia päätöksiä lautakunnissa tai itsenäisissä virkatoimissaan.
Päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Oikaisuvaatimuksen saa tehdä asianosainen eli se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa ja kunnan jäsen.

Lähteet:
www.kunnat.net/k_perussivu.a...8398;37270

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2009 - 18:39

Kaikissa päätöksissä on oltava valitusosoitus, mihin tyytymättömyys päätökseen voidaan osoittaa. Jos sitä ei ole erikseen mainittu, noit ottaa yhteyttä päätöksen tehneeseen tahoon, siis allkirjoittajaan siinä päätöksessä, ja kysyä valitusosoitetta.