Millä saan nämä pienet kärpäset karkoitettua? Tulivat joko hedelmistä tai vihanneksista. Mekaaninen hävitys on liian työlästä.

Lisätty: 13.09.2009 - 18:24

Minulla ei ole kuin yksi vaivainen kasvi sisällä. Kahvipensas. Nuo pienet höttöset ovat syksyllä ilmestyviä kiusankappaleita. Olen välttynyt omilta kotieläimiltä, kun edellisen koirani naapurin koira raateli mummoni pihalla. Sen tragedian jälkeen en ole halunnut omaa lemmikkiä. Menettämisen ja luopumisen tuska olivat sen verran ikävää koettavaa, ettei sitä voi sanoin kuvailla. Tapahtuma on piirtynyt selvästi mieleeni ja tässä asiassa minulla on norsun muisti.

Lisätty: 13.09.2009 - 19:29

Olutta tai siideriä ei talosta löydy. Venäjällä matkaillessa ja paikallista votkaa maistaessani ajattelin, että kaikki kolme näköä (lähi, kauko ja ulko) häviävät tämän tärpätin seurauksena. Paikalliset kärpäsetkin lensivät selkää haisteltuaan pullonvierusta. Alkoholin väärinkäyttöä.

Lisätty: 13.09.2009 - 20:17

Taitavat kärpäset käydä pelastusopiston kurssin nro 3 kirjekurssina. Kaikki 3 hukkuivat ja reilut 30 seurasivat tilannetta kupin reunalla - käytännönharjoitus vai -pila?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.09.2009 - 17:19

Sekoita omenaviinietikkaa, fairya ja vettä keskenään. Nam, nam kärpästen herkkua, hukkuvat kuppiin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.09.2009 - 17:46

meillä on myös sama ongelma ollut nyt täällä kotona. vähän aikaa tepsii jokin konsti sit taas ei. kun niitä tulee lisää ja lisää. kaikkia on jo kokeiltu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2009 - 17:52

Kukistasi ainakin saat siten, että laitat altakastelu ruukkujen multaan tulitikkuja pystyyn rikkipäät ylöspäin. Pikkukärpäset eivät voi sietää vapautuvaa rikinhajua. Ikkunanvälit saat ainakin vanhoissa taloissa pidettyä kärpäsistä ja ötököistä vapaana laittamalla sinne avatut tulitikkurasiat nurkkiin, rikkipäät ylöspäin pystyyn. Voit myös hävittää niitä pilkkomalla valkoista kärpässientä vatiin ja kaatamalla maitoa päälle. Suloinen myrkynkeittäjä tai tarjoilija, siis. Kannattaa muistaa, että kärpässienenhaju leviää myös huoneeseen ja on siis vaarallista myös ihmisille hengitettynäkin. Muista tuulettaa tila hyvin tai käytä sitä ulkona. Muista, että kissasi tai esim. siili ei pääse juomaan kuolemanmyrkkyjuomaasi. Kärpästen torjuntaan pitää ryhtyä maaliskuussa. Silloin torjunta on tehokasta ja edullista. Syntymättömät kärpäset eivät likaa paikkoja, eivät levitä tauteja eivätkä synnytä uusia kärpäsiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2009 - 17:54

kyllä nuo näkyy olut ja siiderilasiinkin mielellään hukuttautuvan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2009 - 18:43

Minä Raidia käytän vähän, joka syksy niitä tulee, pakkaset kun tulee niin häviävät nekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2009 - 19:09

Meillä oli vielä toissa päivänä sama ongelma keittiössä pyörivien pienten kärpästen kanssa. Itse asiassa olin ajatellut kysyä neuvoa täältä Napsusta. Sitten keksin imaista ne pölynimurin kitaan.Imurista vain suutin pois ja pelkällä putkella kärpäsiä saalistamaan. Hyvin toimi, koska ne kärpäset olivat niin pieniä ja kevyitä, että eivät pystyneet vastustamaan imurin voimaa.
(Pitäisiköhän lähettää Pirkka-lehteen tämä vinkki?) ;=))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2009 - 20:55

minä olen kanssa käyttäny imuria joskus pikkukärpästen metästykseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.09.2009 - 02:25

Imuria miekin käyytänyt, tai yhtä hiuslakkaa.