Mitä tarjoan muslimivieraalleni huomenna ?

Lisätty: 13.09.2009 - 22:58

Santos ja Matvei hoksasivat, että en voi tarjota vieraalleni kuin lämmintä kättä ja poskisuudelman, sillä heillä on nyt Ramadan menossa, eikä silloin syödä eikä juoda päivän aikana. Pimeällä saa sitten nauttia mitä vain sitäkin enemmän. Mutta hän ei tule yövieraaksi, joten me sitten vain seurustelemme.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.09.2009 - 19:44

Taidanpa arvata, että Hurjatta ei kysy neuvoa vaan arvuuttelee meille muille napsulaisille huomista tarjoiluaan? (Muutenhan kysymys kuuluisikin: "Mitä tarjoaisin...")

Hurjatta tietää nimittäin napsulaisista parhaiten muslimien ja miksei muidenkin arabien ruokailutavat ja -säännöt, koska Hurjatta viettää suuren osan vuotta Hurghadassa, Egyptissä.

Tänä vuonna muslimien ramadan on 21. elokuuta - 20. syyskuuta, eli loppuu vasta noin viikon päästä. Siis nyt, paaston aikana aikuiset terveet muslimit syövät vain pimeän aikana. Ja muuna aikanakaan muslimit eivät tietenkään syö sikaa eivätkä käytä alkoholia, myös sipuli voi olla ruuasta pois jätettävien listalla. Mutta niin kuin totesin, tämänhän Hurjatta varmasti tietää.

Niinpä sanonkin vain: Sahtain, Hurjatta & Co.!

Kysyjän kommentti

Näinhän se meni, me vain juttelimme ja kerroimme kuulumisia. Mukaan annoin kuitenkin pussillisen oman puun omenia, että oli sitten niinkuin jotain tarjottukin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.09.2009 - 14:33

Söiskö hän sianlihaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
fg
Vastattu: 13.09.2009 - 15:02

Googleen hakusanaksi "halal" niin löytyy yhtä sun toista. Ainakin jos enkunkieli ei tuota vaikeuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2009 - 16:07

Vettä ja nauriksia.

Kaksi naista keskusteli eri uskonnoista, ja toinen sanoi:
- Muslimit ovat tekopyhiä; paastoavat päivällä, mutta menevät yöllä salaa jääkaapille.
- Hyvä tavaton! huudahti toinen. En tiennyt, että miehenikin on muslimi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2009 - 16:10

Itse tarjoaisin joko kalaa tai kanaa. Siihen kivat lisukkeet ja jälkkäriksi marjoja jollain kivalla kastikkeella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2009 - 17:26

Älä saata vierastasi kiusaukseen, ellei hän sitten tule ennen auringon nousua tai auringon laskun jälkeen. Heillähän on Ramadan meneillään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.09.2009 - 02:26

Voileipäkakkua,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.09.2009 - 08:45

Paras kutsua muslimit yökylään!
Katsoin eilen TV:stä ohjelmaa Halal-TV. Siinä eräs ruotsalainen kertoi muslimeille miten pohjoismaissa eletään eli maassa maan tavalla.