Mistä on juuresi

Minun äitini oli Jyväskylä / Jämsä väliltä Muuramesta
Isä oli Karjalasta Impilahden Käkisalmelta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.09.2009 - 12:01

isän puolelta ollaan vähitellen valuttu Mäntsälästä Helsinkiin (1690-1809),
täällä on synnytty ja täältä muutettu muualle (mm. Pietariin, Kanadaan ja Austraaliaan)

äidin puolelta löytyy 'maalaisia' aina Karkkilasti asti,

eli melko eteläsuomalaisia juuria

Kysyjän kommentti

Onko Mäntsälä mielessäis

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.09.2009 - 12:34

Isäsi on sitten Väinämöisen sukua, näet Gogolev Sortavalan 80 v vanha kuvanveistäjä kertoili että Ilman impi kannettuaan 30 vuotta Väinöä synnytti sen Impilahteen.
Tämä kertominen tapahtui 1996, olisko taiteilija enää joukossamme.
wikikarelia.com/index.php/SO...in_ateljee

Minun vanhempani ja itsekin olen Etelä-Savosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 12:41

Minä olen isäni puolelta Hämeestä ja äitini puolelta Varsinais-Suomesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 13:04

Äitee on kotoisin Suomen ensimmäisen yliopiston vierestä.Ja isä Ylä-karjalan korvesta.
Itse syntynyt ja varttunut Hämeessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.09.2009 - 13:13

Äitini oli Kurkijokelaisii rajan takaa, ja isäni läheltä Lappeenrantaa. Itse kasvoin Helsingissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.09.2009 - 13:33

Juureni ovat Päijät-hämeestä sekä pohjanmaalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 14:00

Minun vanhempani ovat puoliksi miespuolisia ja puoliksi naispuolisia, aetoja oekeita savolaesia.

Savossa tapahtunutta:
Kaks piikoo kävelj saanan ohi, jota renki olj lämmittelemässä.
- Halluukkone tytöt kylppee? huus renki, johon piijat takas:
- Ee aenakaa sellaselta, joka ei ärree ossoo sannoo!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 14:30

meitin juuret ovat äidin puolelt karjalast, mut ei niit kuitenkas ihan alkuasukkait olleet , mut isopappa sortavalast , pappani ja äitini ovat syntyjäs viipurinläänin pyhäjärvelt ja isäni onkin aika monen sukupolven sastamalalaissii.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 14:36

ei ole enään juuria,vanhemmat olivat pohjanmaalta,lapsia ja vaimoja on 3 maassa,

Lisätty: 10.09.2009 - 14:38

mutta en ole merimies

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 14:45

Isäni puolelta juureni ovat Ruotsista, Uppsalan seudulta ja äitini puolelta Pohjanmaalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 15:24

Savosta ja isäni vaikutti Rovaniemellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 15:41

mä luulen, että vanhempani on molemmat jostain turun seudulta.. isoäiti karjalasta ja isoisä turusta ja isän vanhemmat turun läheltä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 15:45

Isä uudelta kirkolta karjalast,äet hämeest ja vartuin lahdessa. Tai lahes niinkuin siellä puhutaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 15:53

Isä syntyi Sortavalassa,äiti Kuopiossa.Minä itte aito turkulainen,syntynyt Heidekenillä ja ollut joskus Wärtsilän telakalla töissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 16:11

Pohjois-Karjalassa on lähijuuri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 16:14

Äitini on Kettusia / Alopeuksia / Nordensavaneja Savosta Tynkkylänjoelta. Isän suku on Pernajasta tai jostain sieltä päin, en oikein tiedä tarkkaan, koska kukaan ei ole sitä sukua tutkinut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 16:20

Kuopio ja Lappeenranta-Viipuri ovat minun vanhempieni seutuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 16:34

vähän sekaasin mustalaasta ja pohojalaasta:) ja aviomieheni on karjalaanen jotta meidän lapset onkin jos sekametelisoppa ja sen kyllä huomaa.. jokainen on niin erilaane:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 18:39

Pohjanmaalta ja karjalasta löytyy vanhempieni juuret. Itse koen olevani karjalainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 20:16

Äitini puolelta Savon sydämestä ja isä oli pohjoisen poikia <3

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 21:48

Isä, äiti ihka Hämeestä, sit isän suku romanian puolelta ken meni saksalaisen kans naimisiin, äitin puolelt norjaan suuntautuu, et aikas tikin tokii tuol 4-5 polvessa jo mennää, joten ei oo ihmekää, et tällanen sit oonkii:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.09.2009 - 22:38

Ei harmainta aavistustakaan. Äiti on Hämeestä isä ties mistä. Itse pidän itseäni uusmaalaisena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2009 - 08:37

En ole ollut kovin kiinnostunut sukututkimuksesta, mutta tietysti olen kysellyt, vähän penkonut netistä ja muualtakin. Tässä saamiani tuloksia:
Isäni esivanhemmat ovat kuulemma ranskalaisia. Joku Bernadotte-suku. En tiedä olivatko sitten jotain tutkijoita, koska joko pernarutto tai sitten perunarutto ,tai molemmat ovat saaneet nimensä meidän suvulta, öhöm! Jossain tuli mielestäni esille, että yksi haara meidän Bernadotte-sukua olisi nykyään Ruotsissa, mutta en ole välittänyt tutkia.
Äitini puolelta taas olemme venäläisiä. Esi-isät kuuluivat Romanov-sukuun. Enpä tiedä siitäkään juuri mitään. Lopetin tutkimisen, kun heti alkuun löytyi yksi esi-isäni Aleksanteri II, siis ilmeisesti "kakkoslaatua", eli sekundaa sielläkin päin, levätkööt ihan rauhassa minun puolestani!
Sen verran nuo ranskalais-venäläiset sukujuureni ovat vaikuttaneet, että pidän paljon hyvästä ruoasta ja juomasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2009 - 00:39

Iniöön oli 1600-luvun alussa esi-isä rantautunut.