Mikä on kotikissan tuntinopeus? Ehtiikö koiraa pakoon?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.09.2009 - 00:07

Kyllä kissa lähtee kuin Naton ohjus jos takaa-ajo on kyseessä. Ennen naapurin isäntä päästi koiransa vapaaksi sunnuntaiaamuna ja eka homma oli ajaa meidän katti puuhun.Kiinni ei saanut koskaan.

Kysyjän kommentti

Kaikilla hyviä vastauksia, mutta tämä oli ylivoimaisesti hauskin. On siinä naapurin koiralla tärkeä virka. Meidän Lara seuraisi varmaan silmät selällään moista aamu puuhastelua ja vielä sunnuntai aamuna.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.09.2009 - 23:31

Onkohan sitä kukaan mitannut,mutta muutaman paon nähneenä sanoisin,että oksat pois,kun kotikissaa viedään kirjahyllyyn tai pihakoivuun.Jos ei lähde haneen,luulisin koiran jäävän taistossa hyväksi kakkoseksi.Kyllä kotikissalla on senverran räiskyvä temperamentti,että tulee rumaa jälkeä kun kynsivitonen huitasee koiran kuonoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.09.2009 - 23:33

En osaa muuta sanoa kuin että jonkun kotikissa oli huomattavasti nopeampi meidän koiraa, joka yritti saa katin kiinni. Katti ehti puhelintolpan päähän ennenkuin koirani ole edes tolpan juurella.
Tosin koira tuli huomattavasti nopeammin heti käskyn kuultuaan sieltä tolpan juurelta pois, mitä se kissa sieltä yläpäästä. Sillä meni seuraavaan yöhön

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.09.2009 - 23:38

Katit ovat ehdottomasti nopeampia kuin koirat. Sanoisin Usain Boltkin jäisi toiseksi, vaikka nopea on hänkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 23:41

Riippuu ihan koirasta.Kissa menee vanhoilla päivilläänkin kuin ohjus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 23:52

en.wikipedia.org/wiki/Orders...de_(speed)
Tuon mukaan kummatkin yhtä nopeita.
Aika ylimalkainen arvio, 30-50km/h.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 23:57

Vaikea sanoa, riippuu rodusta. Kissat nopeita, mutta niin on kyllä tietyt koira rodutkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 23:59

Ilmeisesti kissa juoksee noin 50 km/h, jos tarve vaatii. Vinttikoiran nopeus voi olla 60 km/h, muut koirat lienevät kissaa hitaampia. Usain Bolt ei pärjäisi sadan metrin juoksussa noille, sillä hänen huippunopeutensa on 38-40 km/h eikä sitä jaksa pitää kuin noin 30 metrin matkan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.09.2009 - 02:04

Ehtii koiraa ainakin oikein hyvin pakoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 05:22

kyllä kunnossa oleva, päätyökseen pankollakin makoileva kissa yleensä pääsee koiraan pakoon,
olen itse todennut oman koirani ja siskon kissan välisissä kilpailuissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 07:45

Meillä kerran kulkukissa yritti metsästää pöllön poikasta. Äiti pöllö antoi kissalle kyytiä lyöden taivaalta kynttä niskaan. Kissa ei ehtinyt puita väistelemään, huusi suoraa ölöhuutoa ja ei ole sen jälkeen näkynyt meillä kissoja eikä kettua viisaampaa koiraa..
Kyseessä oli kattuggla på svenska.

Lisätty: 10.09.2009 - 07:55

Boltin keskinopeus oli 37,62 km/h ME juoksussa. Uskoisin lopussa olleen yli 40 km/h koska ensimmäiset 70 m on kiihdytystä. andek varmaan osaa laskea loppunopeuden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 07:52

Jos tarve vaatii, uskoisin onnistuvan pakenemisessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 08:11

En yhtään osaa sanoa tuntinopeutta. Mutta kissahan menee jo pienenä kuin ohjus pitkin pihaa. :D Koira ei välttämättä kerkeä karkuun, ainakaan meillä ei kerenny reppana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 08:27

Kotikissa voi "kotioloissa" olla vikkelämpi kuin koira.Vähän riippuu myös rodusta, varsinkin koiran kohdalla. Jos Tanskan doggi tai Irlannin susikoira alkavat juosta kilpaa kissan kanssa sisätiloissa ns. normaalissa kodissa, niin jälki on varmasti hirveää. Jos taas ulkona, vaikka lentokentällä tai juoksuradalla kilpailuttaa kissaa ja jotain juoksemaan erikoistunutta koiraa, niin kyllä koira voittaa kotikissan.
Esim. Greyhound, Englanninvinttikoira on maailman nopein koirarotu.Greyhoundin maksiminopeus voi yltää jopa 80 km/h. Ratakierroksella keskinopeus vaihtelee juostavan (Suomessa 280–785 metriä) matkan pituudesta riippuen 55-60 km/h.

Tämä sillä edellytyksellä, että Onttopohjaoy:n kotikissa EI ole Gepardi, joka on maailman nopein maanisäkäs , "huippnopeus" n. 120 km/h.
;=))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 08:36

Ainakaan siskon villakoirat ei ehdi, jos uskaltautuvat liian lähelle Murjottavaa Maikkia, ne ovat myös huomanneet että oikea vasen lävähtää salamannopeasti :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 12:40

lähtönopeus kissalla on tosi suuri, tuntia se ei liiku mihinkään suuntaan