Jos ostat kaupasta pankkikortilla niin voiko myyjä katsoa henkilöllisyytesi koneelta lähtösi jälkeen?

Avainsanat: pankkikortti kauppa henkilöllisyys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.09.2009 - 19:38

Ei näy henkilö- tai rahatietoja. Electroniikka-kortilla ostaessa vain kassanäytöllä näkyy "ei myyntiä" jos tilillä ole tarpeeksi rahaa. Kortit ovat luotettavia käyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.09.2009 - 18:28

ketä kiinnostaa? eikä niiillä ole aikaa sellaseen.. ja en usko että edes pystyy

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 18:47

en usko että pystyisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 18:57

Jos tuohon olis mahdollisuus, niin minulle satelisi treffipyyntöjä ilman tätä ulkonäköäkin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 19:20

Kortissa oleva maksajan nimihän näkyy ostotositteessa, näin oli ainakin vanhoissa "mankeloitavissa" pankkikorttiostoksissa. Miten/mitä näkyy nykyään tällä pin -aikakaudella onkin toinen juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 19:32

Ei näy.Fakta juttu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 19:43

myyjä voi tarkistaa henkilöllisyytesi tehdessäsi ostoksen ja maksaessasi pankki- tai luottokortilla, jos summa ylittää tietyn rajan, esim. 50 €.
ja flipistähän sen voi tarkistaa lähdettyäsi, jos on aikaa tai tarvetta .

tuollapa asiaa tietosuojasta:
www.tietosuoja.fi/28988.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 00:32

Jos myyjä tarkistaa henkilöllisyytesi maksaessasi pankki-tai luottokortilla tietyn rajan yli menevät maksut. Olen ollut luomassa pankkikorttikonetta yrityksen käyttöön ja silloin toimitusjohtaja halusi, että asiakkaiden luottotiedot tarkistetaan aina tietokonepäätteellä. Yritys oli tehdas ja tukkuliike, jossa käteis-pankkikortti maksuja tuli suhteellisen vähän. Eli kyllä se on mahdollista ja vielä laillistakin. Yritykset saavat luottokunnalta maksua vastaan oikeudet luottotietojen tarkistamiseen niin hallutessaan. En usko, että tavalliset päivittäistavarakaupat sellaisia haluavat käyttöönsä. Ravintolassa ollessasi, jos maksaessasi laskua annat tarjoilijalle pankkikorttisi, hän voi tehdä sillä ihan mitä vaan sivuhuoneessaan. Ulkomaillahan tällainen huijaustoiminta on suhteellisen yleistä nykyään ja tv:ssä siitä onkin tullut useita dokumentteja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.09.2009 - 02:09

Ei pysty.