Onko urheilijat sinusta yli- arvostettuja Suomessa?

Avainsanat: urheilijat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.09.2009 - 11:44

ON!

Kysyjän kommentti

Kiitos jämerästä vastauksestasi! ^^

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.09.2009 - 11:46

Jo vain,mitä hyötyä yhteiskunnalle,veronmaksajina tai muuten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 12:21

Jääkiekkoilijat joutas kaikki tuottavaan työhön.
Moisesta "karsinatappusta" niille maksetaan ihan liikaa.
Hiihtäisvät edes olymiakullan joku niistä niin sitten voisi vähän ajatella arvostusta. (=rahaa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 12:50

Aliarvostettuja joidenkin silmissä

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 09.09.2009 - 13:00

On, todellakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.09.2009 - 13:42

Aivan liiaksi. Taashan yksi kärysi doobingeista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.09.2009 - 15:07

Riippuu paljon lajista. On sellaisiakin lajeja joissa urheilijaa ei arvosteta lainkaan. Jääkiekossa arvostus on ihan huipussaan, sekä golfissa. Palkkiot ovat mahtavia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 15:22

Kyllä ovat. Etenkin muutamat lajit loistavat yliarvostuksen loisteessa, niistä mainittakoon mm. erilaiset autonkuljettajat, jääkiekkoilijat ym.

Toisaalta, on myös paljon lajeja joiden harrastajia ei arvosteta lainkaan, ainakaan julkisen sanan puolella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 16:36

joo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 17:17

En. Rahanperässä juoksijoita ovat kaikki, niinkuin tavalliset maantallaajatkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 18:36

no kai ne vähän

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 18:53

Mielestäni ei. Urheilijat saavat elantonsa urheilusta. Me (tai ainakin minä), tavalliset työtätekevät olemme joskus kouluttautuneet johonkin ammattiin ja teemme työtämme vuosikausia, jopa vuosikymmeniä sen enempää lisäkouluttautuneina kuin, että jonkun lainsäädännön mukaisesti muutamme työskentelytapoja. Urheilija kehittää itseään ja osaamistaan joka päivä. Urheilijan päivä ei suinkaan ole perinteinen 8 -16, kuten minulla näin vanhemmiten. Urheilijan päivä alkaa aamutreeneistä ja päättyy juuri ennen nukkumaanmenoa. Siinä on sitten pitänyt ottaa/tehdä erilaiset harjoitteet tietynlaisen ravinnon kanssa tasapainoisesti ja nousujohteisesti. Ei käy kateeksi. Montakymmentä vuotta ja kiloa sitten urheilleena luulen tietäväni, että sanonta "Hikeä ja kyyneleitä" pitää varmasti paikkansa.
Lue vastaukseni ihan niin kuin olisin vain kirjoittanut itsestäni. En jaksa korjata, että minä olen nykyisin se tavallinen tallaaja. Työnteko nykyisin vaatii niitä urheilullisia suorituksia itse kultakin.
Mukavaa päivää kaikille uurastaneille!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2009 - 21:00

Mielestäni asia on aikalailla balanssissa. Kun menestyy saa ansaitsemaansa arvostusta (lähes kaikissa lajeissa, on toki muutama poikkeus), mutta jos keihäs lentää 45 metriä ei sellainen kaveri juuri arvostusta ansaitsekaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2009 - 22:13

Isot miehet leikkii...kuka on paras, juostaanko kilpaa...paljonkos maksat ?