Pitäisikö Suomen kopioida Kiinan rangaistuskäytäntöä rattijuoppoustuomioissa?

Rattijuoppo Sun Weiming vältti täpärästi kuolemanrangaistuksen. Sai VAIN elinkautisen...
www.iltasanomat.fi/uutiset/u...id=1727850

Lisätty: 08.09.2009 - 10:35

Avainsanat: rangaistukset vankila rattijuoppous

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.09.2009 - 14:19

Ei ehkä pitäisi kopioida Kiinan mallia, mutta nykyistä rangaistuskäytäntöä pitäisi ehdottomansti koventaa. Nykyiset tuomiot ovat lähinnä naurettavia.

Myös valvontaa pitäisi Suomessa lisätä. Nykyisin joutuminen poliisin ratsiaan on todella harvinaista mikä osaltaan lisää rattijuoppojen määrää. Monella tunnuksena tuntuu olevankin: miksi jättää auto/mopo/moottoripyörä pois, eihän siellä kuitenkaan kukaan kysele ajokunnon perään.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.09.2009 - 10:28

Kyllä rattijuopolle kunnon rangaistus ilman muuta. Siinä vaarantaa toisten turvallisuuden tiellä kulkiessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 10:33

Mikä tuomio tuo on?
Rattijuoppo Sun Weiming vältti täpärästi kuolemanrangaistuksen Kiinassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 10:55

oishan se ihan hyvä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 11:21

Kyllä se varmaan hyvä olisi, mutta Suomen kanta kuolemantuomioihin on kielteinen, minä itsekään en hyväksy kuolemantuomiota, pehmeä kidutus pitkään jatkuvana olisi parempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.09.2009 - 12:09

Eihän tuolla tavalla tuomittu joudu sen jälkeen kärsimään tekonsa seurauksista. Parempi että tuomio on sellainen ettei tuomittu saa hetkeksikään rauhaa tekosistaan. Puumerkki poskeen että kaikki tietävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 12:32

Suomen lakia pitäisi kyllä sen jälkeen muutenkin aikapaljon muuttaa sen kuolemanrangaistuksen käyttöönoton jälkeen. Perustan heti hautaustoimiston, kun laki astuu Suomessa voimaan. Töitä tulee senjälkeen olemaan ruuhkaksi asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 12:35

pitäisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 08.09.2009 - 13:12

Ei pitäisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.09.2009 - 13:55

Jos meillä tuomittaisiin kuolemanrangaistukseen rattijuopot, niin uskoisin heidän miettivän kaksikin kertaa ennen kuin humalassa rattiin menevät. Kannatan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 18:52

" Laki on Kiinassa ollut perinteisesti melko helläkätinen rattijuoppotapauksissa. "
Millaisia ne perinteiset rangaistukset ovat?
Kuolemantuomio on ehkä vähän turhan ankara, kun teko on kuitekin vahinko suunniteltuun murhaan verrattuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 23:21

Kyl pitää kunnon tuntuva rangaistus saaha.Ei se kortin pois otto mitää auta,ajelevat sit ilman korttia.Yleensähä ku ratijuopon kans ajaa kolarin ni viaton saa sen kuolemantuomion ja rattijuopolle ei käy mitää sillä kuuluisalla humalaisen tuurilla.