Onko sanonta: ei kahta ilman kolmatta pitänyt kohdallanne paikkansa?

Lapsena katkaisin sohvalla hyppiessäni ukkovarpaani irtipoikki. Kun olimme tulleet lääkäristä ja istuin sohvalla varvas ommeltuna ja paketoituna, työnsi yksi perheen pienistä ihmisistä kätensä avoimeen hellanpesään sillä välin kun äitinsä oli ottamassa puita laatikosta lisätäkseen tuleen. Käsi rasvattiin ja sidottiin. Tovi tuosta, niin tuli tämän pienokaisen isä metsästä. Oli lyönyt kirveellä jalkaansa. Viikonlopusta oli kysymys, mutta en muista olisiko ollut se kuuluisa perjantai.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.09.2009 - 22:03

Sattui isovanhemmat (3 kpl) kuolemaan muutaman kuukauden sisällä. Yksistä hautajaisista kun selvittiin, niin toiset oli jo edessä. Tuohan muuten jatkuu "..eikä kolmas paritta."

Kysyjän kommentti

Kiitos, surullisella tavalla vain tuo sanonta toteutui. Ja kiitos sitä jatkeesta, en ollut sitä aiemmin kuullutkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.09.2009 - 21:59

Juu kun menen parille oluelle niin aina se kolmas eteen tupsahtaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2009 - 22:00

no pitää kans paikkansa , jos yx kone hajoo , ei aikaakaan kun toinen ja kolmaskin on särki.. .. tää on niin nähty ..täs huushollis ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2009 - 22:39

En usko ennenen kuin koetan, mutta uskon kerralla ja menen muita narraamaan.
Joten ei pidä paikkaansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 07.09.2009 - 22:54

Välillä on pitänyt juu paikkansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2009 - 23:30

Näinhän sitä sanotaan aina..ja kyllä pitää paikkansa...Aina kun perjanti ja 13 päivä pitää olla varovainen..kun se on onnettomuuden päivä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 01:37

Pitää paikkansa, sanoi hammaslääkäri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 06:05

Kyllä minulla on monesti tuo sanonta paikkansa pitänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 07:19

Usein sanotaan että se liittyy myös suuriin onnettomuuksiin.
Mutta eihän ne siihen kolmeen toki lopu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 08:30

Se sanonta pitää paikkansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 09:22

Ei pidä paikkaansa ainakaan meidän perheessä. On vain kaksi lasta vaikka useammin kuin kaksi kertaa on......kröh..kröh.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 10:49

en ole onneksi taikauskoinen niin mikään siihen liittyvä ei pure kohdallani:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 16:27

Pitäähän se. ( mutta en kerro missä asiassa ! )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 21:24

Takuulla pitää paikkansa,mulla toisinaan niin bloody mondays et tuntuu ettei hankaluuksille tule millään loppua.