Mistä saataisiin suomi-naisille itsetuntoa?

Epäkorrekti Enbuske toi eilen esille pari kiusallista asiaa.
Naisten älykkyys on neljä, viisi pistettä alempi kuin miesten ja että "mitähän ne meistä ajattelevat" on lähes pelkästään naisten ongelma.

Ensinnäkin tuo älykkyys koskee koko maailman väestöä, joten siinä suhteessa on tasapeli.

Suomalainen mies taas on maailman huippu ja vastaa "kymmentä ryssää", joten huonolle siinä ei häviä, jos pari pinnaa jää uupumaan.

Suomalaisen miehen edessä on laonnut niin Raatteella iivana ja Leningradin tatjana, samoilla aseilla, viinapullolla ja räteillä. Onpa siinä saattanut kellistyä Pattayan "paulikin", jos on laittautunut liian somaksi.

Suomalainen mies ottaa tilan kuin tilan haltuunsa maailmanmiehen elkein ilman minkäänlaista alemmuudentunnetta.
Olipa kyseessä vaikka opastettu kiertue talvipalatsissa tai hienostoyökerho, niin suomi-poika on kaiken keskipisteenä.
Tarjoilu pelaa niin venäläiseltä pakkopakanalta kuin Turkin muhamettilaiselta, kun suomalainen mies tilaa.
Suomalaisen miehen ei tarvitse vaatteilla koreilla, vaan hän voi ylpeänä tallustella vaikka uimahousuissa niin Inglesin tervetuliaistilaisuuteen, kuin Hurghadan rantabaariin ja Alanyan Migros-markettiin täydennystä hakemaan.
Vaikka kieltämme ei puhuta kuin täällä kotona, niin kauppiaat ympäri maailman osaavat sitä riittävästi, että kaupankäynti sujuu.
Mitään muuta näin vähänpuhuttua kieltä ei varmasti vaivauduta opettelemaan. Me olemme siis tärkeitä VIP-asiakkaita.

Jostain kummasta meidät aina tunnistetaan maailmalla ja "terve,terve" tulee automaattisesti, liikutpa missäpäin maapalloa ikinä.
Ehkä se on luontainen uljuutemme, jota itse pidämme niin arkipäiväisenä, että emme huomaa omaa ylväyttämme?

Suomalaisilla naisilla ei siis ole mitään syytä alemmuudentunteeseen, sillä heillä on sataprosenttisesti samat geenit, kuin ylväillä miehillämmekin.
Samoista Ihantalan sankarien ja heidän jälkeläistensä siemenistä hekin ovat syntyneet, joten miksi pitäisi ollenkaan miettiä "Mitä ne meistä ajattelevat"?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 07.09.2009 - 12:24

Jospa nuo kehumasi urokset sen saisivat aikaiseksi. Jättäisivät ne typerät blondi- ym. halventavat vitsit ja arvostelut vähemmälle ja sen sijaan hieman kehuisivat ja kannustaisivat naisiamme.
Ja antaisivat maailmanmiehenä tilaa myös naisille olla maailmannaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.09.2009 - 12:41

Miehet kun eivät naisissa arvosta sitä älykkyyttä, vaan aivan muita mittoja . Monet naiset sitten tekevät kaikkensa täyttääkseen nuo vaaditut mitat ja ulkomuotoedellytykset. Eilen tuli dokumentti menneistä topless-tarjoilijoista. Juuri niin älyttömiä ehdotuksia ja vaatimuksia voidaan naisille ehdottaa. Ja miehet tekivät nekin ehdotukset. Siinä ei ole paljoa älyä kysytty, ei kummiltakaan osapuolilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2009 - 13:07

Katsoin myös eilen tuon Enbusken juontaman ohjelman. Samoin katsoi reporttaasin topless-tarjoilijoista. Markkinoilla on ihmeellinen tapa aktivoitua lamasta huolimatta, kun saadaan hyvä tuote myyntiin. Ensinnäkin, naisten itsetunto on monenasian summa. Naisen aivojen toiminta, hormoonit ja menskut vaikuttavat kaikkeen. Pidin tuosta Papitin artikkelista, koska se oli sisällöltään jokseenkin sellainen, kuin millaiseksi olen itse asiat hahmottanut niitä laiskasti parikymmentä vuotta pyöriteltyäni. Jos muut ovat pyörittelyssään päätyneet samantapaisiin tuloksiin, en olisi suoraan sanoen kovin yllättynyt. Tuo tarjoaa kuitenkin yhden näkökulman siihen, miksi maailma on sellainen kuin se on, ja myös ainakin minulle kelpaavan perustelun sille, miksi nykyinen “patriarkaatti on sortanut naisia tuhansia vuosia” -propaganda ei itse asiassa perustu mihinkään muuhun kuin toiveiden tynnyriin. Asia sinänsä on aika vähäpätöinen, eikä suuremmin edes kiinnosta käytännön tasolla, mutta siltikin tuo antaa hieman ajattelemisen aihetta. Hyvä itsetunto on sitä että on tyytyväisen omaan olemukseensa sellaisena kun se on. Hyvä itsetunto ei siis vain ole positiivisia asioita, vaan myös pettymysten ja muitten kielteisten kokemusten hallinta ja käsittelykyky rakentuu hyvälle itsetunnolle. Hyvä itsetunto siis suojaa masennukselta, itsesääliltä ja eristäytymiseltä, hyvällä itsetunnolla pärjää siis huonojen aikojen läpi paremmin. Se on itsensä arvostamista, oman elämän näkemistä arvokkaana ja ainutlaatuisena, kykyä arvostaa muita ihmisiä, itsenäisyyttä oman elämän ratkaisuissa, riippumattomuutta muiden mielipiteistä sekä epäonnistumisten ja pettymysten sietämistä. Toisaalta, kokonaisuus ja suhteellisuus ovat kaikkein tärkeimmät tekijät. Vielä palaisin topless-tarjoilijoihin. Katsoa saa, mutta ei koskea ja sopimattomat ehdotukset ovat kiellettyjä......tai kapakasta ulos ja porttikielto päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2009 - 13:17

En kassonut enkä puske.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2009 - 14:55

Mikäpä sitten vaikuttaa miesten aivojen toimintaan ??
Se miten mies naista kohtelee, vaikuttaa naisen itsetuntoon. Arvosta ja tule arvostetuksi.
Minuu on joskus kohdeltu kuin ovimattoa, jalat pyyhitty mennen tullen. Silloin tunsin olevani, ei mitään. Itsetunto oli pakkasella.
Päässä naksahti ja päätin, että näin ei voi jatkua.
Tulin huomaamaan, että on olemassa toisenlainenkin elämä. Mies joka arvostaa NAISELLISUUTTANI. Itsetuntoni nousi kohisten.
Mies voisi keskittyä siihen omaan kumppaniinsa täysillä, eeikä vilkuilla aina aidan toiselle puolelle tai jopa rajan taa.
Kyllä itsetuntoa löytyy jos sitä ei tukahduteta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2009 - 20:35

Enpä usko että sitä saisi nousemaan mitenkään nykytilanteella. Paljon täytyisi tapahtua asenteissa muutoksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 08:57

Sanoisin näin: suomalaisilla naisilla ei ole huumorintajua ja se on paha puute. Mutta sataprosenttista se ei toki ole.
Itsetunto lähtee älystä ja oivalluksesta. Sitä tukee kasvatus.
En katsonut Enbusken ohjelmaa.
Blondivitsit ovat huumoria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2009 - 09:03

Kyllä se suomalainen käyttäytyminen ja huutamalla pärjääminen taitaa olla geeneissä, sekä miehillä että naisilla Yksi naapuri, nainen (180 cm yli 100 kg 60 v.) kävi muutama vuosi sitten USAssa sukulaisiaan katsomassa, yksin. Hän ei osaa puhua mitään muuta kieltä kuin suomea. Hänen oma kertomuksensa passintarkastuksesta New Yorkin lentokentällä:
"Joku ukko otti minulta passin ja alkoi höpistä minulle jotain englanniksi. No kun en osaa mutta kuin suomea, niin kysyin suomeksi: Mitä sinä sanot? Mies jatkoi vain höpöttämistään englanniksi, joten huusin MITÄ SINÄ OIKEIN SANOT? Ei auttanut, mies alkoi vain hermostua. Sitten huusin oikein kovaa: MITÄ SINÄ SANOT ? HAISTA PASKA!. Silloin mies yht'äkkiä ymmärsi, pyöritteli päätään ja löi passit ja paperit eteeni leimojen kanssa."
Tästä naapurista olisi paljonkin samankaltaisia hauskoja juttuja, mutta jos parhaimmat kertoisin, niin kukaan ei uskoisi.
Niin; tuolta Amerikanmatkalta tämä naapurini salakuljetti onnistuneesti 16 pulloa viskiä Suomeen. Näin kävi, vaikka laukku osittain hajosi matkalla niin onneksi pullot säilyivät ehjinä. Lisäksi hän toi lakanakangasta (?) metritolkulla.