Mitäs kun tulee paljon luumuja..Mitä kaikkea kivaa niistä voisi tehdä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 06.09.2009 - 20:49

Tuolla on aivan ihanan näköinen piirakka ja sitä varten varmaan tarvitset sosetta.

Lähteet:
viltsunruoka.com/blog/775539

Kysyjän kommentti

Kiitos...ja hyvän makuinen tuli...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.09.2009 - 20:48

luumuhilloa nyt ainakin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 21:17

mä ainakin vaan söisin niitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.09.2009 - 23:43

Minäkin pistelisin tuoreena poskeeni niin paljon kuin ikinä mahdollista. Loput hilloiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2009 - 00:26

Meillä näkyy näätä käyvän pahimman nälkänsä tyydyttymässä jo puissa.
On vaan niin arka kuvattava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2009 - 00:40

Kaikkea kivaa?...... Palinkaa suosittelen tekemään, joka tunnetaan myös nimellä Ţuica. Romanian kansallisjuomaa, eli luumuviinaa. Palinka on jotain luumu-uutetta sisältävää alkoholia ja niin pahaa, että söisin vaikka mämmiä kaalikääryileillä ennemmin kuin joisin sitä. Oli kyl silti ihan jännää laittaa hunajaa joukkoon. "When you come to Romania, this is water.", sanoivat paikalliset, kun sitä Romaniassa meille tarjoiltiin litran tuopeissa. Tehoa löytyy kuin hevosen potkusta ja voltteja on varmaan melkein sata. Jos sitä tuopin joi, ei enää kyennyt syömään, hyvä kun hotelliin enää takaisin löysi, vaikka ravintola ja hotelli olivat samassa talossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 07.09.2009 - 01:19

hilloa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2009 - 07:42

Minä söisin ,tekisin hilloa ja sit vois tehdä luumu viinaa,on kuulema kova aine.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2009 - 08:52

Luumuhilloa.

Lisätty: 08.09.2009 - 09:07

Luumuista voi tehdä myös pottia eli lasipurkkiin laitetaan kerros luumuja (pilkottuja), sitten päälle vahvaa alkoholia(vaaleata rommia), laitetaan jääkaappiin ja muutaman päivän kuluttua lisätään taas luumua ja rommia. Tarkkaa reseptiä en nyt muista eli tuleeko siihen myös sokeria - luultavasti. Voi käyttää selalisenaan jälkiruokana. Useimmiten potti tehdään useammasta raaka-aineesta eli siinä voi olal myös tuontihedelmiä, marjoja jne.

Lisätty: 08.09.2009 - 09:07

Luumuista voi tehdä myös pottia eli lasipurkkiin laitetaan kerros luumuja (pilkottuja), sitten päälle vahvaa alkoholia(vaaleata rommia), laitetaan jääkaappiin ja muutaman päivän kuluttua lisätään taas luumua ja rommia. Tarkkaa reseptiä en nyt muista eli tuleeko siihen myös sokeria - luultavasti. Voi käyttää selalisenaan jälkiruokana. Useimmiten potti tehdään useammasta raaka-aineesta eli siinä voi olal myös tuontihedelmiä, marjoja jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2009 - 09:25

luumuhilloa,
rommiruukku,
luumupiirakka,
ym ym.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2009 - 10:23

vaikka viiniä vois tehdä.