Minkä kohtelun Mats Dumel sai oikeudessa kun Arja Alho sitä facebookissa pahoittelee?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.09.2009 - 15:54

Yksi syyllinen tarvittiin/haluttiin (Koivisto halusi) MIKÄLI on totta, että Suojelupoliisilla eikä kenelläkään muullakaan ollut mitään todisteita Dumellia vastaan, kuin Dumellin omat puheet, niin aika kummallinen juttu.
Melkein kaikilla suomalaisilla poliitikoilla oli samoihin aikoihin "kotiryssä", jonka kanssa seurusteltiin,muka molemminpuolisen hyödyn nimissä. Näin oli puolueista riippumatta, ja lähes kaikki sen aikaiset poliitikot ovat tällä asialla "ylvästelleetkin". Poliitikot HÄVETKÖÖT!

Nuoremmille tiedoksi: "Kotiryssä" oli joku silloisen Neuvostoliiton Helsingin Suurlähetystössä työskentelevä virkamies, jonka tehtävänä oli oikeasti hankkia tietoja Suomesta - ei siis suinkaan viettää mukavia iltoja votkan ja hyvän ruoan merkeissä suomalaisten poliitikkojen ja esimerkiksi toimittajien kanssa. Tietysti samalla pyrittiin vaikuttamaan suomalaisten poliitikkojen päätöksentekoon...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.09.2009 - 12:52

Dumeliin kohdistunut tutkinta alkoi, kun presidentiksi valittu Mauno Koivisto antoi Supon päällikölle Seppo Tiitiselle tutkintakäskyn. Vakoilutuomio maksoi Dumelille perheen, kodin ja työpaikan.

Lähteet:
www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa..../09/948149

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 14:51

Vakoilujutusta vankilaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 15:09

Matts Dumell HS:ssa: Presidentti Koivisto päätti vakoilututkinnastani
www.iltasanomat.fi/uutiset/k...id=1727240

Jutussa kerrataan tuoreen Supo-kirjan valossa 1980-luvun tapahtumia, jotka johtivat ehdottomaan vankeustuomioon 1984. Tällöin epäilty sai ehdollisen hovi-tuomion tilalle korkeimmassa oikeudessa vankeutta. Tuomio oli ollut kahdeksan kuukautta vankeutta ja korvauksia. Ehdottomasta tuomiosta Dumell istui puolet eli neljä kuukautta.