Mitä mieltä olette "päälle hautauksesta"ja siitä että pikkupojat pääsee kantelemaan vapaasti vainajanluita.Maaningan tapaus?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.09.2009 - 10:26

Jos kaikki, tai edes suurin osa vainajista tuhkattaisiin, niin päästäisiin "päällehautausongelmasta".
Eihän tuon Maaningan tapauksen johdosta voida tehdä yleistystä, että joka puolella Suomea pikkupojat "kantelisivat vainajien luita". Tuskin se kovin yleistä on Maaningallakaan?
Ei kyllä saisi olla mahdollista missään päin Suomea.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.09.2009 - 09:46

Kyllä täällä Lappeenrannassa haudataan päälle,maata alkaa olla liian vähän.Maaningan tapauksesta en tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.09.2009 - 10:23

En oikein osaa sanoa. Tavallaan ajattelen että se on jo haudassaan lepäävän vainajan häpäisemistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 10:36

hautarauhan rikkomistahan se on.
varmaan lapsellisuuksissaan ovat ottaneet luita ja pääkallon.
mutta myös on seurakunnan hautausmaan työntekijät olleet huolimattomia, jos ovat jättäneet kallot ja luut näkyville.
eiköhän päällehautauksessa ole joku vuosimäärä, koska sen saa tehdä, joissain paikoissa lie 25v. vaihtelee varmaan seurakunnittain.

täällä siitä enemmän:
www.iltasanomat.fi/uutiset/k...id=1727248

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 10:37

Menee tulevaisuuden arkeologeille sormi suuhun kun kaivausissa dnat ei täsmää luissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.09.2009 - 11:11

Tuo Maaningan juttu ei välttämättä liity hautausmaahan lainkaan. Löytyyhän näitä kalloja tämän tästä metsistä, hiekkakuopilta ym. Ovat jotain kadonneitten kalloja. Miten se sinne muovipussiin on joutunut, se on jo tutkimisen arvoinen asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2009 - 12:08

Ongelma on lähinnä Helsingissä, missä hautapaikat ovat kortilla. Helsingissä monet vanhoista rakennuksista ovat rakennettu hautojenpäälle ja luita löytyy keskustan läheltä melkein paikasta kuin paikasta. Tässä suhteessa Suomi on maailman tiheimmin asuttua seutua??