Oletko ollut leipäjonossa?

Minä olen käynyt seurakunnan tilaisuudessa missä jaettiin EU avustus ruokakasseja.Minä en kassia ottanut,kun en ollut apua vailla.

Avainsanat: eu avustus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.09.2009 - 22:24

olen ollut aikoinani. eu-kasseja tuli haettua joka kuukausi ja avustus joka keskiviikko toivat kassit oven taakse

Kysyjän kommentti

Kaikilla ei ole rahaa edes siihen jokapäiväiseen leipäänkään ja köyhyys senkuin lisääntyy.Kiitos vastauksestasi,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.09.2009 - 21:13

Eräs hyvin läheiseni on jakanut ruokakasseja vuosikausia.
Itse olen nähnyt leipä(?)jonoja aikoinaan itäblokin maissa, kun mummot jonottelivat säännöstelykuponkeineen kuka minkin luukun edessä.
Vähän hävetti ostaa palvikinkkua dollareilla jonottamatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.09.2009 - 21:27

En ole käynyt leipäjonoissa, mutta kerran hain työttömien toimistolta sen EU-kassin. Jauhoja, makaroneja, maitopulveria, näkkileipää. Ei siinä tainnut muuta olla muistini mukaan. Siitä on jo monta vuotta aikaa. Enää en mene. Olen vaikka syömättä jos tarve vaatii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.09.2009 - 21:48

Olen ollut ennen joulua hakemassa kauraryynistä Tanskalaiseen kinkkuun asti tavaraa. Lahden kaupunki myönsi yhteen aikaan yh.äideille sellaisen edun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 21:51

en ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 21:57

Neuvostoliitto miehitti Tsekkoslovakian ja siellä joutui jonottamaan leipää. Leipäjonossa eräs toveri Ivan purnasi että tähän täytyy saada parannus, mihin voi tehdä valituksen. Toiset kertoivat että valitus toimisto on Moskovassa. Ivan lähti ja oli pariviikkoa pois kunnes oli taas Prahan leipäjonossa. Kävitkö Moskovassa, auttoiko valitus, veljet olisittepa nähneet ne jonot siellä!

Lisätty: 03.09.2009 - 22:50

90-luvun alussa tietääkseni Suomea ei ollut myyty Saksalaisille. Olin kylläkin työtön ja kuuluin Kauniaisten seurakuntaan, heiltä kävin ruokakassin kerran. Ei siellä ollut sellaista tavaraa jota olis uudelleen mieli tehnyt. Tuskin oli EU-avustuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 22:06

Täällä viereisessä kunnassa torrilla on tiettynä arkiaamuna ns leipäjono josta saa ostettua todellä hyvää kotitekoista rieskaa. Tossa nurkan takana on Metodistikirkko joka jakaa ruokakasseja. En ole kyllä hyödyntänyt sitä,mutta voihan sekin päivä koittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 22:17

Eräs tuntemani henkilö on ollut. Sitä ennen oli käynyt pankissa tiskillä ja sanonut kassaneidille nostavansa tililtään kaikki rahat. Neiti oli katsellut näyttöruutua epäuskoisen näköisenä ja viimein kysynyt: Nostaako herra kaikki rahat kerralla? kaveri oli sanonut, että antaa tulla vaan tyhjäksi tiskille kaikki kerralla. Pankkineiti: Siis kaikki 5 € ?,....... lopetatteko tilin?? Kassajono oli ollut pitkä ja kaikki samanapäivänä liikenteessä. Kaveri sanoi minulle, että kyllä hävetti, kaikki sataviiskymmentäkuus kuulivat taatusti tutussa pankissa kaiken. Kaveri oli kumartunut kassaneitiä kohti ja sanonut......hiljaa kassalle.....paljonko sinne pohjalle pitää jättää rahaa, että tili säilyy? Kassaneiti: No olette sen verran tuttu tässä pankissa, että ei mitään.....tuossa on vitonen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 22:47

muutaman kerran olen avustus kassin hakenut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2009 - 23:20

En kertaakaan, mutta MLL jakaa näillä nurkilla myös kuivamuonaa ja kaveri on siellä jakohommissa. On tuonut tilaisuuden jälkeen kassin jossa on ollut hapankorppuja, näkkileipää, vehnäjauhoja ja taisi olla rusinoitakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 07:52

en ole ollut koskaan....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 11:15

En ole tarvinnut sellaista apua,mutta jos olis pakko niin sit menisin sinne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2009 - 13:32

En niissä mistä tässä varmaan puhutaan. Ainoastaan Stockan herkussa olen numerolapulla jonottanut leipätiskille vuoroa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.09.2009 - 14:31

en ole-