Minkälainen sää mahtaa olla Gran Canarialla joulukuun alussa? Sataa? Paistaa? Lämpötila?

Avainsanat: sää gran canaria

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.07.2008 - 18:05

Pohjois-osassa sataa enemmän kuin etelässä. Muistan parilta vuodelta Inglisistä joulukuun alusta: toisena vuotena oli toista viikkoa kuivaa, melko tyyntä hellettä ja sitten yht'äkkinen sade. Toisen vuonna hiekka lensi ja useampana päivänä tuli sadekuuro, mutta välillä paistoi aurinko. Meri oli hyvin uimalämmin ja helleasu sopiva.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 06.07.2008 - 15:31

Sää voi talvella olla epävakainen ja välillä jopa viileä
Talvella lämpötila on n. 23 astetta päivisin, öisin lämpötila voi joskus laskea 10 asteeseen, mutta yleensä elohopea pysyy 17 asteessa
Talvisin sää voi olla hieman oikukas pohjoisrannikon yli puhaltavien pasaatituulien vuoksi.
Jos syksyllä ja talvella sataa, sataa silloin kunnolla. Voimakkaita kaatosateita saattaa esiintyä, mutta ei kovinkaan usein. Veden lämpötila laskee harvoin alle 18 asteen.

^^Eli tuossa on nyt Gran Canarian säästä ihan yleisesti. Koska saarilla on neljä eri ilmastovyöhykettä, riippuu sää tietysti paljon siitäkin, millä saarella satut olemaan.

Lähteet:
Tjäreborg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2008 - 12:07

Tilatessasi matkan,opaslehtisessä kerrotaan kysytyt tiedot.Saat ne myös googlesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.07.2008 - 00:27

Joulukuun alussa esim. Puerto Ricossa Inglesissä on yleensä juuri sopiva sää, ei liian kuuma eikä kylmä. Päivisin ei pitkiä hihoja tarvita mutta iltaisin on hyvä olla villatakki.