Juotko punkkua ja mikä on suosikkisi rypälelajikkeista?

Avainsanat: rypälelajike punaviini

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 01.09.2009 - 17:00

Punkku on kamalaa. Tulee hirveä päänsärky, ja hampaatkin tummuvat. En juo sitä. Ja rypäleistä en tiedä mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.09.2009 - 16:59

En juo.Olen absolutisti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 17:05

En juo, mutta nautin lasillisen joskus jonkun hyvän ruuan kanssa: "Mulla testin mukaan vastaus: Olá olet Merlot Perhe ja ihmiset ympärilläni ovat minulle kaikki kaikessa. Olen pehmeä, onnellinen ja luotettava Merlot-rypäle. Pidän ihmisistä hyvää huolta ja viihdyn keittiössä kaiken tohinan keskellä. Kutsun mielelläni sukua ruokailemaan yhteisen ruokapöydän ääreen. Olen humaani ja siksi minusta on helppo pitää jo ensi tuttavuudella. Mottoni elämään on – kohtele ihmisiä kuin haluat itseäsi kohdeltavan.

Sovin hyvin yhteen yleisesti useiden liharuokien kanssa. Pehmeän hedelmäisen luonteeni johdosta tulen toimeen myös täyteläisten pastojen ja pataruokien kanssa. Pehmeimmilläni sovellun punaviinien ystäville vaikka ihan seurustelujuomaksi. "

Lähteet:
www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/17530

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 17:13

Itse en juo sillä olen absolutisti. Mutta on totta, että punkusta saa hirveän päänsäryn ja se ei tee todellakaan hampaille hyvää happojen takia. Sitten jos ajatellaan, että nauttisi vielä juustoa ja punkkua, niin sehän lihottaa ainakin meitä suomalaisia. Mutta, jostain syystä samaan aikaan esim. ranskalaiset kiskovat rasvasia juustoja ja punkkua aamusta iltaan, nauttivat, ja ovat paljon suomalaisia hoikempia, jenkeistä puhumattakaan. Mistähän sekin johtuu ja toisaalta punkkulasi päivässä ohentaa verta ja näin siis alentaa verenpainetta. Jos jotain joisin, niin valkkaria kuitenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.09.2009 - 18:01

En juo punaviiniä, ei sovi hipiälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 18:13

en juo mutta nautin silloin tälläin:) nyt olen tykästynyt rose viiniin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 18:13

Punaviini on lempijuomani aterialla.
Se on terveellistä, koska siinä on elimistölle elintärkeitä flavonoideja, se lämmittää, jos on viluinen olo ja se tekee hyvää sydämelle. Lasi, pari viiniä vie pienet kolotukset mennessään.
Nämä ovat omia tuntemuksiani ja lääketieteellisissä julkaisuissa nuo on usein myönnettykin ja lisäksi sillä on monia muitakin terveyttä edistäviä vaikutuksia.
Punaviini tuo lihan maun erinomaisesti esiin, joten hyvä liha menee melkein hukkaan, ellei juomana ole punaviiniä.
Rypälelajikkeista suosikkini on merlot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 18:15

aterioilla toisinaan ja silloin valintani on useimmiten Cabernet Sauvignon,

Lisätty: 01.09.2009 - 19:33

Cabernet Sauvignon rypäleistä tuotetaan verrattain edullisia ja varsin runsasaromisia viinejä, Chile useimmiten mutta myös muutamista muista lämpöisistä maista (Etelä Afrikka, Australia), Eurooppalaiset harvoin kovin mukavia

Cabernet Sauvignon edellyttää myös kypsytystä tammitynnreissä, silläkin oma merkityksensä (ainakin mielikuvissa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 18:15

Nautiskeln ranskalaisia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 18:41

Kyllä nautin punaviiniä useinkin. Suosikkilaijkkeni ovat: Pinot Noir ja vähän tavallisempi Cabernet Sauvignon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 19:11

Kyllä lasillinen punaviiniä silloin tällöin menee ja lempparini on myös Cabernet Sauvignon :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 20:44

Joskus huimassa nuoruudessa maistoin Sorbusta,
siinä vasta jalo seurustelujuoma vaikka puistonpenkille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 21:49

en juo hyi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 23:30

Kyllä,arvostan hyviä punaviinejä ja ruoasta riippuu rypälevalinta,tuhtia pihviviiniä tai kanaruualle kevyempää tai vanhan vai uuden maailman viiniä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.09.2009 - 00:08

en juo kuin kreikassa välillä ruuan kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 16:47

En pidä punaviinistä, mutta nyt löytyi minunkin makuuni. Italiasta sain Syrah-rypäleestä tuotettua
punaviiniä. Ei hassumpaa. Löytyy muuten meidänkin pitkäripaisesta.