Osaatko suolata kurkkuja ,tai laittaa niitä mausteliemeen?

Mie nuorena vaimona ostin torilta ensiluokkaisia avomaan kurkkuja ja tein ne ohjeen mukaan,niistä kumminkin tuli lötsöjä.Mieheni lohdutti minua ja sanoi et kyllä nää ihan hyviä on.Sen jälkeen olen jättänyt sen homman niille ketkä sen taitavat.Mikähän siinä meni pieleen?

Avainsanat: säilöntä kurkut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 01.09.2009 - 00:15

Olen eräätkin satsit tehnyt Rajamäen kurkkusäilötteeseen ja hyviä tulee. Myös muitakin on hyviä, en nyt vain muista nimiä: Meira esim.

Kysyjän kommentti

Siulla on kurkkujen suolaus taito hyppysissä.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.08.2009 - 22:36

Olen huomannut ihan saman asian..Vaikka olen itse kasvatannu kurkkuja..ja suolannu..kokonaiset kurkut vetävät kurttuun..Viiealeet ja lohko-kurkut onnistuneen paremmin..Tänä kesänä en kyllä kasvattannu..edes kurkkuja..mutta aikaisimpana kesinä..tämä kokemus..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 22:44

en osaa. enkä edes taida opetellakkaan koska ei siitä mitään muuta tulisi kuin sanomista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 22:47

kaikkea on kokeiltu,
saatiin yks kesä säkillinen prima kurkkuja a päätettiin tehdä talveksi suolakurkkuja,
saatiin saavillinen lötsöjä jotka eivät kelvanneet kellekkään eikä mihinkään käyttöön -
ilmeisesti en osaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 23:51

Kaupasta saa niin halvalla ison peltitynnyrillisen, että ostan kerran vuodessa sellaisen. Myös kilohintaan tynnyreissä olevat kurkut ovat yleensä suht edullisia.
Pitäisi varmaan laittaa raakoja kurkkuja suolaan niin ehkä ei heti hajoaisi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.09.2009 - 00:48

Enpä ole kokeillut koskaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 01:16

Olen tehnyt pieniä satseja kerrallaan ja ovat onnistuneet hyvin. Eivät kestä kyllä pitkään jääkapissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 01:20

olen taannoin tehnyt herkkukurkkuja, en erityisesti ole suola- tai herkkukurkkufani, joten muutaman kurkun ostan valmiina jos tarvitsen. mutta kyllä kokeilu onnistui.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 02:04

En ole kokeillut.Ostan aina valmiina kaupasta.Mulla ei oo kauheesti tilaa säilömiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 03:36

Pienenä poikana opin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 06:49

onhan noita säilötty, kuin myöskin tehty salaatteja , mutta nykyisin sappipotilaana on tuokin herkku kaikessa muodossa melkein myrkkyä minulle ...no en nyt toki kuole,mutta saan niin kovat kivut, jotta luulen kuolevani...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 08:34

Joskus vuosia sitten innokkaana säilöjänä kokeilin jos jonkin sortin kurkkusäilykkeitä. Iän myötä iskenyt laiskuus ja ostan valmiina kaupasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 08:54

en, enkä ole edes koskaan yrittänyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 10:26

Kyllä niitä on joskus tullut tehtyä. Mutta on jonkun verran aikaa siitä kun tehtiin mieheni kanssa kahdestaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 10:46

Osaan laitaa jos joku tekee liemen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 11:38

En ole kokeillut,ostan kaupan peltipurkista irtokurkkuja pussiin,takuuvarmoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.09.2009 - 15:47

Olen tehnyt itse, ja onnistuivat ihan hyvin. Tein valmiiseen mausteliemeen.