Mikä on jos käyttää kumisaappaita jonkun aikaa jalassa rupeaa jalkoja särkemään sääristä? En voi käyttää saappaita juuri lainkaan

tämä sama juttu on myös äidilläni. Eli täytyy käyttää muita jalkineita jalassa vaikka sataiskin ulkona. Pitkä vartiset saappaat ovat kyllä kömpelöt ja raskaat muutenkin kulkea tiellä ja metsissä.

Avainsanat: kumisaappat ovat hankalat käyttää kun alkaa jalkoja särkemään

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 31.08.2009 - 12:28

Laitan aina kumisaappaisiin villasukat, niin en ole huomannut särkyä, enkä liioin suonenvetoa. Oliskos siinä joku taika sitten.

Kysyjän kommentti

Kiitos parhaasta vastauksesta sinulle. Voi nyt kyllä olla aivan oikeassa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.08.2009 - 12:18

Omakohtainen kokemus on, että nuorempana voi hyvin käyttää kumppareita pitkäänkin, mutta vanhemmiten verenkierron hidastuttua kumi on liian tiivis ja siten aiheuttaa särkyä ja ainakin itselleni suonenvetoa. Kumikenkä ei hengitä.

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 12:28

Just noin,entä onko sun kumpparit löysät varresta.Mulla metsässä ainoastaan vanhat kunnon Kontiot,hyvät lampsia,mutta muuten en tykkää pitää "lantsareita".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 12:32

Minulla on sama juttu, suonta alkaa vetämään, minä olen saksilla sääriosuuden leventänyt ja villaisella tollukkaalla jalkani vuorannut saappaisiin , jotka ovat 2 numeroa isommat mitä jalkani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.08.2009 - 12:46

Ja eräs vaihtoehto on että ostat nahkavartisia kumisaappaita. Ne ovat huomattavasti ystävällisemmät jaloille. Mutta ei ehkä kukkarolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 13:06

Kannattaa ehkä käyttää "väljävartisia" saappaita eli lyhyehköt varret jotka eivät ole kovin iiviit, ilmaa pääsee kenkiin. Ja villasukat kumisaappaisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 31.08.2009 - 13:11

Äiteeni valittaa aivan samaa, liittyisiköhän verenkierron huononemiseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2009 - 03:31

Riittävästi villaista eristeettä,helpottaa.