Miten tämän selitätte?

Äskettäin nousin "reslan" pohjalta, avasin tietokoneeni ja kirjauduin NAPSUun. Puhelimeni näytön ja adsl-modeenin välissä alkoi hakea verkkoa vaikka siinä ja tässä pöytäkoneessa ole minkäänlaista ohjelmayhteyttä. Puhelin on Nokia 6260.
Katsoin mitä tuo ääntelehti ja siihen oli nettiyhteys avautunut ja 63Mt oli tullut.
Ei ole ennen moisia oikkuja ollut, kyllä on täytynyt itse saada se kiipeämään nettiin?
(Alan kohta epäillä napsun insinöörejä.)

Avainsanat: kummitteleva_puhelin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.08.2009 - 19:17

On ne sellaisia älykoneita nuo puhelimet ! Taitavat soitellakin itsekseen, koska laskut ovat niin suuret, tai ainakin lähettelevät kuvia toisten kännyköihin. On tämä maailma mennyt ihmeelliseksi.
Minullakin katosi Napsusta kaikki kuvat. Sain ne jostain ihmevalikosta poistettua, sillä sieltä löytyi rasti kohdassa 'estä kaikki kuvat napsusta'- En takuulla ollut itse sellaista rastia mihinkään laittanut.

Kysyjän kommentti

En tarvinnut koskea kuin compjuutterin käynnistä, alkoi puhelin kiivetä verkkoon?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.08.2009 - 19:17

Tuota ei jymmärrä. Mutta jos soitan puhelimellani tietokoneen vieressä tietokone sano tir tir tir

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 22:11

Tietokone on puhelin. Kilauta tavalliseen puhelimeen tietokoneella. Laajakaistaliittymä riittää mainiosti puheen välittämiseen netin yli tosiajassa. Esimerkiksi laajakaistayhteydellä varustetulla tietokoneella voi soittaa aivan tavalliseen lankapuhelimeen tai kännykkään. Määrityksissä sieltä löytyy jostain tietysti sinun kännykkänumerosi. Se että olet mennyt napsuun on sitten vahinko, sillä olisi voinut mennä vaikka googleen.....sama juttu. Bitit menevät usein sekaisin tiekoneiden omassa muistissa ja se on niiden aivan oma tautinsa. Olen ollut todistamassa tapauksen keskussairaalasta omin silmin. Siellä oli sydänsairasihminen letkuissa ja automatiikka ( tietokone ) hoiti tietysti kaikki toimenpiteet, eli oli siis ohjelmoitu toimimaan tietyn kaavan mukaan. Naapuri petin kaverille tuli kännykkään soitto ja samalla sydänkone meni sekaisin. Ohjelma katkaisi onneksi kännykkä yhteyden koneeseen ja vahinkoa ei syntynyt. Kaikissa oikein suunnitelluissa tietokoneohjelmissa kuuluu olla error-katkaisu hätätilanteen varalta.
Sinun kännykkä yhteytesi on katkaisut tämä tietokoneen virhetilanne ja on ladannut sinne vain osan koko materiaalista. Sinun kannattaa nyt sammuttaa molemmat ( tietokone ja kännykkä ), että lataukset nollautuvat. Näin estät mahdollisen uudelleen latauksen jatkumisen. Itse ole imuroinut USA:sta Microsoftin serveriltä SQL-serverin ohjelmointi pakettia kaksi vuorokautta. Välillä sammutin koneeni ja aamulla kun sen avasin paketin latautuminen jatkui automaattisesti siitä mihin se oli edellisen kerran jäänyt. Täytyy sanoa, että paketti oli aika iso, vaikka se oli pakattu tiedosto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2009 - 23:14

Eipä ole hajuakaan.Ite ostin just uuden puhelimen,onha se vanhempi malli,mitä edelline.Kyllästyin ku mokomaki välil sammutti virrat iteksee ja sit heti iteksee aukes,vaik akkuki oli täys.Ei tätä nykyajan tekniikkaa tajua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2009 - 12:00

no jopas oli tapahtumia, pistää oikein miettimään , mitähän nämä koneet puuhailee tietämättäni.. :(